Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02 jun 2008, 10:06
door LeonPG
@Bram: Weet je 100% zeker dat ook een KL drukgroep op een K8 vliegwiel past? We hebben met Pasen namelijk de swap gedaan bij Jaapio z'n auto, en de nieuwe drukgroep paste echt niet op het vliegwiel wat we van de K8 hebben afgehaald. Er zijn dus drie opties: of de maten zijn anders, of er is een verkeerde drukgroep geleverd (het was een Luk koppeling, nieuw in dichte doos), of er zat een "vreemd" vliegwiel op het K8 blok.

Geplaatst: 02 jun 2008, 16:56
door Fullsize
Wat precies paste er niet dan? Ik heb het ook wel eens gedaan. Wellicht is er een diameter verschill tussen nieuwe en oudere modellen van het loopvlak aan vliegwielzijde?

Geplaatst: 02 jun 2008, 17:41
door MarcX3
Condance schreef:Waarom vervang je niet gewoon de synchromeshringen als je de bak er toch onderuit haal? Dan weet je zeker dat deze weer goed zijn en kost waarschijnlijk in totaal minder dan een andere bak eronder (waarvan je misschien niet eens zeker weet of deze synchromeshringen wél goed zijn)...


Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.

Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen. ;)

Geplaatst: 02 jun 2008, 18:35
door LeonPG
@Fullsize: De gaten voor de bouten kwamen niet overeen. De koppelingsplaat hebben we wel kunnen gebruiken, de diameter daarvan klopte wel. Het ging trouwens om een 92-er K8.

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:35
door Fullsize
@Leon:
Ik denk dat de nieuwere types dan een grotere steekcirkel hebben. Bij een '97-er is het plug&play namelijk.

Geplaatst: 02 jun 2008, 22:22
door LeonPG
@Fullsize: Oke, goed om te weten voor een eventueel volgende swap. ;)
Het verbaasde ons ook.

Geplaatst: 02 jun 2008, 22:25
door bramx3
ik weet het zeker , ik heb een KF vliegwiel ( 2.0 V6 )
en een keramische koppeling ( KL )
deze paste gewoon opelkaar

niet voor het een of het ander , maar je kan die drukgroep maar op 1 manier op het vliegwiel monteren
hou je hem een slag anders , komen de gaten niet overeen .
zou dit niet bij jullie het probleem zijn geweest ?

Geplaatst: 02 jun 2008, 22:33
door LeonPG
@Bram: Volgens mij hebben we het in alle standen geprobeerd. Maar goed, het waren lange dagen, dus dan wil je nog wel eens wat over het hoofd zien. ;)

We zullen het pas zeker weten als Jaapio z'n koppeling of bak ooit vervangen moet worden.

Geplaatst: 03 jun 2008, 04:16
door bramx3
bedoel ook niet of je stom bent ofzo ;)
maar zoals je net al zei , je zal er maar net niet aan denken of over het hoofd zien.
maar goed
het paste bij mij , maar je zal net zien dat er weer net iets anders is dan gebruikelijk bij jullie ;) ( of bij mij :mrgreen: )

Geplaatst: 03 jun 2008, 08:38
door Condance
MarcX3 schreef:Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.

Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen. ;)


Ja, dat is zeker waar maar wel de moeite waard denk ik. Je wilt er niet achter komen dat na veel sleutelwerk de synchromesh ringen van de nieuwe bak óók niet goed meer zijn...