welke versnellingsbak
Moderator: Moderators
@Bram: Weet je 100% zeker dat ook een KL drukgroep op een K8 vliegwiel past? We hebben met Pasen namelijk de swap gedaan bij Jaapio z'n auto, en de nieuwe drukgroep paste echt niet op het vliegwiel wat we van de K8 hebben afgehaald. Er zijn dus drie opties: of de maten zijn anders, of er is een verkeerde drukgroep geleverd (het was een Luk koppeling, nieuw in dichte doos), of er zat een "vreemd" vliegwiel op het K8 blok.
- MarcX3
- Super-Pilot
- Contacteer:
Condance schreef:Waarom vervang je niet gewoon de synchromeshringen als je de bak er toch onderuit haal? Dan weet je zeker dat deze weer goed zijn en kost waarschijnlijk in totaal minder dan een andere bak eronder (waarvan je misschien niet eens zeker weet of deze synchromeshringen wél goed zijn)...
Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.
Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen.

Driven by a sixpack
-
- Super-Pilot
- Contacteer:
ik weet het zeker , ik heb een KF vliegwiel ( 2.0 V6 )
en een keramische koppeling ( KL )
deze paste gewoon opelkaar
niet voor het een of het ander , maar je kan die drukgroep maar op 1 manier op het vliegwiel monteren
hou je hem een slag anders , komen de gaten niet overeen .
zou dit niet bij jullie het probleem zijn geweest ?
en een keramische koppeling ( KL )
deze paste gewoon opelkaar
niet voor het een of het ander , maar je kan die drukgroep maar op 1 manier op het vliegwiel monteren
hou je hem een slag anders , komen de gaten niet overeen .
zou dit niet bij jullie het probleem zijn geweest ?
MarcX3 schreef:Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.
Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen.
Ja, dat is zeker waar maar wel de moeite waard denk ik. Je wilt er niet achter komen dat na veel sleutelwerk de synchromesh ringen van de nieuwe bak óók niet goed meer zijn...