Geplaatst: 20 apr 2008, 14:08
op de bovag site kun je lezen wat de bovag garantie inhoudt.
Als je een auto bij een bavag dealer koopt zit er meestal 3-6 maanden bavag gerantie op. Alle mankementen die dan binnen die tijd aan het licht komen horen onder de garantie te vallen, tenzij de verkoper met je overeen is gekomen dat je de wagen met bekende gebreken koopt, maar dan moet het op je overeenkomst staan.
Als je deze gebreken (schriftelijk) aan de garage houder (binnen de garantie termijn) meldt moet hij het oplossen op zijn kosten. Hij had dit bij de aankoop van die auto beter moeten controleren.
Probleem is echter als de verkoper je maar afwimpeld, en net doet of hij het niet kan maken. Wat ik zou doen is de alle kosten die je hebt gemaakt, incl 1 extra rit naar de verkoper, op papier zetten, hier ook inzetten dat je de verkoper in gebreken stelt aangezien hij jouw wagen, conform de bovag garantie, niet kan reparen. Geef de verkoper een redelijk termijn om hiet schriftelijk op te reageren (1 week is meer dan genoeg) om met een goed voorstel te komen om te reparen.
Je hoeft niet alle voorstellen zo maar te accepteren. Het moet een goed en dergelijk voorstel zijn, en je kunt je beroepen op de bovag richtlijnen.
Een andere optie is om je locale dealer een schatting van de kosten te laten maken, en wellicht als ie echt service wilt leveren, laat je het hem met de verkopen partij regelen. De locale dealer weet ook wat de bovag bepalingen en garanties zijn, hier kun je ook informatie krijgen.
Balangrijkste is dat je alles op papier zet en krijgt, ook een reactie kun je eisen dat ze het op papier zetten, anders is het altijd zijn woord tegen die van jou.
suc6 ermee.
Als je een auto bij een bavag dealer koopt zit er meestal 3-6 maanden bavag gerantie op. Alle mankementen die dan binnen die tijd aan het licht komen horen onder de garantie te vallen, tenzij de verkoper met je overeen is gekomen dat je de wagen met bekende gebreken koopt, maar dan moet het op je overeenkomst staan.
Als je deze gebreken (schriftelijk) aan de garage houder (binnen de garantie termijn) meldt moet hij het oplossen op zijn kosten. Hij had dit bij de aankoop van die auto beter moeten controleren.
Probleem is echter als de verkoper je maar afwimpeld, en net doet of hij het niet kan maken. Wat ik zou doen is de alle kosten die je hebt gemaakt, incl 1 extra rit naar de verkoper, op papier zetten, hier ook inzetten dat je de verkoper in gebreken stelt aangezien hij jouw wagen, conform de bovag garantie, niet kan reparen. Geef de verkoper een redelijk termijn om hiet schriftelijk op te reageren (1 week is meer dan genoeg) om met een goed voorstel te komen om te reparen.
Je hoeft niet alle voorstellen zo maar te accepteren. Het moet een goed en dergelijk voorstel zijn, en je kunt je beroepen op de bovag richtlijnen.
Een andere optie is om je locale dealer een schatting van de kosten te laten maken, en wellicht als ie echt service wilt leveren, laat je het hem met de verkopen partij regelen. De locale dealer weet ook wat de bovag bepalingen en garanties zijn, hier kun je ook informatie krijgen.
Balangrijkste is dat je alles op papier zet en krijgt, ook een reactie kun je eisen dat ze het op papier zetten, anders is het altijd zijn woord tegen die van jou.
suc6 ermee.