Begin GTR project

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

TarmaC schreef:Het is idd een blok uit een 323..
Standaard hebben die 105pk..
Met een openluchtfilter en een andere spruitstuk is er 10pk extra uit te halen..
Vandaar..


eeeehhhmmm... hoe kom je daar dan bij?? alles is identiek aan de 1.6 16v sohc uit de 323, de 323F en de mx3, dus motor, en ecu...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

@Tarmac: Zonder aanpassingen aan de ecu verplaats/verleng je alleen je vermogens curve met een spruitstuk+filter. Zoals de andere ook al aangaven zal het blok niet meer dan de standaard 88pk leveren.
TarmaC
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 sep 2007, 12:17
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door TarmaC »

Ik heb de gegevens opgezocht van de auto waar het blok uit komt..
Het betreft een 323 uit '95 met 105 pk..
Sorry dat jullie me niet geloven, maar het is toch echt zo..
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

waar heb je dat opgezocht dan?
want de 1.6 16v sohc blokken leveren echt maar 90pk, niet meer...
de 1.8 16v sohc levert wel 106pk, heb je die niet dan? want die zijn wel gelevert in de 323F, niet in de 323 of in de mx3...
even a broken clock gets to be right twice a day.
TarmaC
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 sep 2007, 12:17
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door TarmaC »

Bij de RDW..
Kentekennummer ingevoerd en je krijgt de gegevens van de auto..
En het is toch echt een 1.6i..
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

dan kloppen die gegevens echt niet, die blokken zijn er namelijk niet in 1.6 16v..
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mx3gold
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2007, 18:30
Locatie: beuningen
Contacteer:

Bericht door mx3gold »

na de face lift is dat mogelijk
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Wellicht enige duidelijkheid

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B6


107 Hp is dus alleen mogelijk met een B6D blok, of TarmaC dit blok heeft mogen jullie zelf uitvechten :mrgreen:
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

mx3gold schreef:na de face lift is dat mogelijk

nope, want dan is het een dohc, geen sohc...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

BlackSheep schreef:Wellicht enige duidelijkheid

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B6


107 Hp is dus alleen mogelijk met een B6D blok, of TarmaC dit blok heeft mogen jullie zelf uitvechten :mrgreen:


daar staat dat die blokken tot 1988 gemaakt zijn en ook dohc zijn, valt dus ook af.
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gesloten