kort vraagje

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

ist niet rubber, remstof of je koppeling die je ruikt? ;)
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

ik heb er ook last van. en begin het al vrij snel te ruiken. niet eens als ik pas 5000 toeren maak maar gewoon met flink weg trekken. zou het bij mij ook de klepdekselpakkingen kunnen zijn? zo ja waar kan ik die vinden om eens na te kijken?? en hoe weet ik of het rubber de remstof of de koppeling is???
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Om je klepdekselpakkingen te controleren, trek eens de 3 bougiekabels van de achterste cilinderrij los en kijk of er olie aanhangt. dan weet je genoeg.

Of het je koppeling is, heb je het idee dat hij slipt? dus maakt veel toeren als je wegrijd maar niet echt vooruit komt? pakt hij hoog op.. dat soort dingen wijzen op een versleten koppeling. Maar denk niet dat je dat ruikt.
*Technical service Mazda mx-3.*
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

xedos schreef:Om je klepdekselpakkingen te controleren, trek eens de 3 bougiekabels van de achterste cilinderrij los en kijk of er olie aanhangt. dan weet je genoeg.

Of het je koppeling is, heb je het idee dat hij slipt? dus maakt veel toeren als je wegrijd maar niet echt vooruit komt? pakt hij hoog op.. dat soort dingen wijzen op een versleten koppeling. Maar denk niet dat je dat ruikt.

geloof me als je versleten koppelingsplaten heb wil je niet in de auto zitten op dat moment :mrgreen:
damnnnnnnn daar komt een geur vanaf zeg he.... das echt smerig.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

ohwkeee ik zal het eens nakijken. dus als er olie aan hangt dan is het waarschijnlijk de klepdekselpakkingen. weet je ook hoe ik dit kan verhelpen of moet ik daarvoor naar de garage??
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nieuwe ORGINELE mazda klepdekselpakking kopen en vervangen 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Vincent
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 dec 2007, 13:22
Locatie: Helenaveen (N-BR)
Contacteer:

Bericht door Vincent »

waar kan ik die kopen?? en hoe duur zijn die ongeveer?? kan ik die zelf vervangen of kan ik beter even naar de garage gaan.??
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Vincent schreef:waar kan ik die kopen?? en hoe duur zijn die ongeveer?? kan ik die zelf vervangen of kan ik beter even naar de garage gaan.??


www.mazda.nl ;) en dan je dichtsbijzijnde dealer zoeken..

voorste is niet zo'n probleem, die heb je zo los, achterste wordt wat minder want het intakemanifold moet eraf...

daarna moet je de moeren wel met een momentsleutel aandraaien om ervoor te zorgen dat ie niet te los komt maar ook niet te hard aangedraaid wordt waardoor de pakking weer beschadigd.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie