Pagina 2 van 4

Geplaatst: 29 feb 2008, 17:20
door Dikkekobus
tja tis een mogelijkheid dan maarja doe het dan liever bij een klze ipv k8

Geplaatst: 29 feb 2008, 20:30
door jeroentje.nl
dit werkt zeker.... kijk maar naar de dyno enz.
Bij mikee scheelde het ook best wel wat.
Normaal kan je je hand niet op het inlaatspruitstuk houden.
Na de spacer wel.

Geplaatst: 29 feb 2008, 21:02
door yellow
Hier zijn dyno's

Gevonden op de outlawengineering.com de makers van de Thermoblok Spacer die jeroentje verkoopt:

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 01 mar 2008, 21:51
door MarcX3
WhiteFinish schreef:Je blok wordt niet zo snel meer heel erg warm. De warmte geleiding door die pakkingen is stukken beter.


kleine correctie

ze houden de warmte tegen.

geleiden t juist niet anders zou je inlaatspruit ipv koeler juist de temperatuur van je motor krijgen en das juist ff niet de bedoeling :bier:

Geplaatst: 03 mar 2008, 06:43
door Hiwo
ik vind het een interresante optie , aangezien mijn kleppen deksel pakkingen waarschijnlijk toch vervangen moeten worden... nu maar hopen dat mn pa het ook ok vind :angel:

Geplaatst: 03 mar 2008, 11:36
door MarcX3
Thermal spacers zijn niet echt plug and play

Ze passen perfect op de plek waar je oude pakkingen zaten maar je inlaatspruitstuk komt namelijk zon 7 mm hoger te zitten dus de andere bevestigingsbeugels zul je waarschijnlijk ook aan moeten passen evenals misschien je aanzuigbuis

Geplaatst: 03 mar 2008, 12:55
door WhiteFinish
Wat bedoel je daar precies mee marc? Wat voor beugels?

Heb je misschien foto's van jou thermal spacers?

Geplaatst: 03 mar 2008, 15:09
door yellow
Als ik de omschrijving goed lees haal je dus je oude pakkingen tussen je gasklephuis en je inlaatspruitstuk weg en zet je de thermal spacer er tussen?

Het zelfde geld voor je inlaatspruitstuk en je motor:
Haal de oude pakingen weg en zet de thermal spacers er voor in de plaats?

Moet er dan nog iets tussen van vloeibaar pakking ofzo?

Geplaatst: 03 mar 2008, 16:03
door Dikkekobus
yellow schreef:Als ik de omschrijving goed lees haal je dus je oude pakkingen tussen je gasklephuis en je inlaatspruitstuk weg en zet je de thermal spacer er tussen?

Het zelfde geld voor je inlaatspruitstuk en je motor:
Haal de oude pakingen weg en zet de thermal spacers er voor in de plaats?

Moet er dan nog iets tussen van vloeibaar pakking ofzo?


smeer jij ook altijd vloeibare pakking ergens tussen als je een nieuwe pakking ertussen zet?? :bier: nee dus een pakking dicht uitzich zelf af en daar hoef je dus ook nooit wat tussen te smeren

Geplaatst: 03 mar 2008, 16:26
door yellow
Dikkekobus schreef:
yellow schreef:Als ik de omschrijving goed lees haal je dus je oude pakkingen tussen je gasklephuis en je inlaatspruitstuk weg en zet je de thermal spacer er tussen?

Het zelfde geld voor je inlaatspruitstuk en je motor:
Haal de oude pakingen weg en zet de thermal spacers er voor in de plaats?

Moet er dan nog iets tussen van vloeibaar pakking ofzo?


smeer jij ook altijd vloeibare pakking ergens tussen als je een nieuwe pakking ertussen zet?? :bier: nee dus een pakking dicht uitzich zelf af en daar hoef je dus ook nooit wat tussen te smeren


Nee, ik smeer niet ook altijd ergens vloeibare pakking tussen. Vanmorgen heb ik nog gewoon pindakaas tussen mijn boterham gesmeerd... :clown:

Ik had wel eens gehoord dat je tussen het inlaatspruitstuk en het gasklephuis vloeibare pakking moest smeren maar ik wist het niet zeker. En aangezien dit geen nieuwe pakkingen zijn maar "thermal spacers" dacht ik mischien werkt dit anders??

Kortom: Ik had twijfel en daarom vroeg ik het eventjes.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.