Pagina 2 van 3

Geplaatst: 26 feb 2008, 23:38
door Maestro
RichMX-3 schreef:tsjaaaaaaa.....
de velgen SUPERDIK !!!
het mat brons trouwens ook !
maar eerlijk gezegt ben ik zelf zoiezo niet echt kapot van gekleurde velgen.
deze bronzen velgens zouden het goed doen onder een zilveren/witte auto denk ik.
maar ik heb altijd het id (ook als ik naar je fotoshop kijk) dat de auto vies is.
nou is die dat ook op de foto ;) maar ik mis altijd iets en dus vooral bij donkere auto's met donkere velgen.
in mijn ogen wordt het plaatje niet afgemaakt.
ik vind juist de chrome/zilveren kleur van de velgen super dik staan bij je auto.
maar dat is natuurlijk ieder zijn keus.
ik zou zeggen, photoshop em, met beide kleuren velg en zet de foto's naast elkaar, kijk er iedere dag ff naar en na een week zegt je gevoel het zelf wel (zo werkt het bij mij tenminste :mrgreen: )


Mee eens.

Geplaatst: 26 feb 2008, 23:43
door turbulence
mooie velg, echter komt hij miz niet tot zijn volle potentie onder jouw kleur mx...

je had inderdaad toen die bellini velgen en die stonden naar mijn mening 10x beter als deze.

deze onder de mx van silvia zou wel supermooi zijn....

Geplaatst: 27 feb 2008, 07:27
door Yence
bramx3 schreef:hoezo dat ?


De vleugeldeuren wegen 14 kilo extra. Als ik voor deze velgen kies, dan kies ik zoals robert zegt terug voor 'show' ipv 'go'. In dat geval passen de vleugeldeuren daar prima bij. Als ik toch voor performance ga, hebben vleugeldeuren geen zin.

Bedankt voor jullie meningen allemaal, ik ga'r nog's goed over nadenken!

Geplaatst: 27 feb 2008, 16:04
door sander
1,8 bpt erin,
maakt die 14 kilo voor de vleugeldeuren weinig uit!

je zou eens moeten informeren wat die velgen wegen.
soms scheeld het niet eens heel veel.

mij 19 inch konigs zijn lichter dan me 17inch momo's

Geplaatst: 27 feb 2008, 20:20
door Yence
Een bpt past niet onder een OEM/Carbon motorkap. Daarbij zou ik dan ook weer de remmerij aan moeten passen (schijven achter). Als je daar de absurd hoge prijzen voor een bpt blok bijneemt, de kosten voor het monteren (gaat mijzelf niet lukken, geen knowhow en geen plek) dan zit je zomaar tegen 4 a 5000 euro aan te kijken (een BP + benodigdheden + montage kost bij bv. Jeroentje al +/- 3000 euro).

Ik wil dit jaar iig 1) het onderstel afwerken, 2) het exterieur afmaken en 3) eventueel als het financieel nog lukt een lederen interieur of carbon spoon stoelen.
Vandaar dat een bpt + montage + aangepaste motorkap + schijfremmen achter er voorlopig niet inzit ;)

Geplaatst: 27 feb 2008, 20:28
door Yence
De Tenzo's zijn overigens relatief licht, maar in 18"x8J is het toch weer een kleine 10,2 kilo. Da's 4 kilo per velg meer en een 215/35/18 is zwaarder dan een 205/45/16 (ongeveer 750g).
Dwz 19 kilo meedraaiend gewicht extra ("moment of inertia" niet meegerekend), dat kost dik 13pk op de wielen! :clown:

Maar goed, het gaat er nu dus om of ik voor show kies, als dat het geval is maakt dat allemaal zowiezo niet meer uit.

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:18
door sander
ik wist niet dat je een bpt niet onder je kap paste,
dacht dat het blok even groot was dan de standaard 1,6

weet wel dat de 1,6t hoger uitkomt

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:54
door Yence
het inlaatspruitstuk is bij mijn weten bij allebei hetzelfde en dat is hetgene wat in de weg zit. Kan me echter vergissen, 'kheb me indertijd meer in de BP verdiept.

Geplaatst: 27 feb 2008, 22:45
door scary
alleen de b6t past niet onder je motorkap! maar de bp of bpt pas wel onder je kap!

Geplaatst: 27 feb 2008, 23:17
door Yence
ah ok, weer wat bijgeleerd, thx :bier: