Tenzo-R type-M

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

RichMX-3 schreef:tsjaaaaaaa.....
de velgen SUPERDIK !!!
het mat brons trouwens ook !
maar eerlijk gezegt ben ik zelf zoiezo niet echt kapot van gekleurde velgen.
deze bronzen velgens zouden het goed doen onder een zilveren/witte auto denk ik.
maar ik heb altijd het id (ook als ik naar je fotoshop kijk) dat de auto vies is.
nou is die dat ook op de foto ;) maar ik mis altijd iets en dus vooral bij donkere auto's met donkere velgen.
in mijn ogen wordt het plaatje niet afgemaakt.
ik vind juist de chrome/zilveren kleur van de velgen super dik staan bij je auto.
maar dat is natuurlijk ieder zijn keus.
ik zou zeggen, photoshop em, met beide kleuren velg en zet de foto's naast elkaar, kijk er iedere dag ff naar en na een week zegt je gevoel het zelf wel (zo werkt het bij mij tenminste :mrgreen: )


Mee eens.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mooie velg, echter komt hij miz niet tot zijn volle potentie onder jouw kleur mx...

je had inderdaad toen die bellini velgen en die stonden naar mijn mening 10x beter als deze.

deze onder de mx van silvia zou wel supermooi zijn....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

bramx3 schreef:hoezo dat ?


De vleugeldeuren wegen 14 kilo extra. Als ik voor deze velgen kies, dan kies ik zoals robert zegt terug voor 'show' ipv 'go'. In dat geval passen de vleugeldeuren daar prima bij. Als ik toch voor performance ga, hebben vleugeldeuren geen zin.

Bedankt voor jullie meningen allemaal, ik ga'r nog's goed over nadenken!
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

1,8 bpt erin,
maakt die 14 kilo voor de vleugeldeuren weinig uit!

je zou eens moeten informeren wat die velgen wegen.
soms scheeld het niet eens heel veel.

mij 19 inch konigs zijn lichter dan me 17inch momo's
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Een bpt past niet onder een OEM/Carbon motorkap. Daarbij zou ik dan ook weer de remmerij aan moeten passen (schijven achter). Als je daar de absurd hoge prijzen voor een bpt blok bijneemt, de kosten voor het monteren (gaat mijzelf niet lukken, geen knowhow en geen plek) dan zit je zomaar tegen 4 a 5000 euro aan te kijken (een BP + benodigdheden + montage kost bij bv. Jeroentje al +/- 3000 euro).

Ik wil dit jaar iig 1) het onderstel afwerken, 2) het exterieur afmaken en 3) eventueel als het financieel nog lukt een lederen interieur of carbon spoon stoelen.
Vandaar dat een bpt + montage + aangepaste motorkap + schijfremmen achter er voorlopig niet inzit ;)
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

De Tenzo's zijn overigens relatief licht, maar in 18"x8J is het toch weer een kleine 10,2 kilo. Da's 4 kilo per velg meer en een 215/35/18 is zwaarder dan een 205/45/16 (ongeveer 750g).
Dwz 19 kilo meedraaiend gewicht extra ("moment of inertia" niet meegerekend), dat kost dik 13pk op de wielen! :clown:

Maar goed, het gaat er nu dus om of ik voor show kies, als dat het geval is maakt dat allemaal zowiezo niet meer uit.
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

ik wist niet dat je een bpt niet onder je kap paste,
dacht dat het blok even groot was dan de standaard 1,6

weet wel dat de 1,6t hoger uitkomt
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

het inlaatspruitstuk is bij mijn weten bij allebei hetzelfde en dat is hetgene wat in de weg zit. Kan me echter vergissen, 'kheb me indertijd meer in de BP verdiept.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

alleen de b6t past niet onder je motorkap! maar de bp of bpt pas wel onder je kap!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

ah ok, weer wat bijgeleerd, thx :bier:
Plaats reactie