koelvloeistof

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Laat de motor even draaien tot dat hij lauw is. Haal de dop eraf en start h'm weer en vul telkens een beetje bij, net zolang tot je geen luchtbellen meer ziet verschijnen.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

dank je wel er is intotaal 4liter koelvloeistof in gegaan hij is nu weer goed
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

PascalMX3 schreef:Laat de motor even draaien tot dat hij lauw is. Haal de dop eraf en start h'm weer en vul telkens een beetje bij, net zolang tot je geen luchtbellen meer ziet verschijnen.


haal de dop eraf en start hem dan weer :?

denk dat je dan blijft bijvullen want door de druk in het systeem is de kans denk ik wel erg groot dat het er dan gewoon uitvliegt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Je moet gewoon de dop er af laten, Tot ke thermostaat open gaat. Gaat goed zo doe ik het ook altijd hoor.
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Juist ja 8) Dan ontlucht je het systeem het beste. Ik deed het eerst ook op een andere manier, maar deze werkt het beste.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

heb het probleem op gelost

zal bij het begin beginnen ik hat al last van dat de motor in toeren schomelden als ik stil stond en als de motor koud was en ding over de 3500 toeren dan schokte hij.

ik dacht dat het aan een zenzor lag of zo en dat dachten meerderen van hier en daar buiten .
was vanplan om dit binnen kort te laaten na kijken maar wilden eerst me uitlaat er onder laaten vervangen .

toen ik hem weg bracht wert me motor vet warm ben toen 2 keer gestopt op en stuk van 10 km.
kom daar aan kijk onder me motor kop is er een slang van af wist niet waar hij moest dus dat heb ik toen hier gevraagt.

de genen die die uitlaat er onder ging zetten heeft een bedrijf die sport cat's maakt daar had ik wel ooren naar dus die ging hij er ook tussen zetten.

hij belde de volgende dag dat hij alles er onder uit had en het probleem warscheinlijk had gevonden voor het warm loopen want alles in me cat lag er los in waar door hij gaat verstoppen.
dus heb ik achter af geluk gehad en het bewijst maar weer hoe sterk onse blokjes zijn.

dus nieuwe cat er onder starten maar nog steets warm loopen maar koel reservoir was gewoon vol .
ben rustig naar huis gereeden en door de koude rij wind van het momend koelde hij gewoon .
kom thuis is me koelreservior leeg .
heb in totaal 4 liter koelvloeistof bij gevult.
en wat gebeurt er tot me verbaasing.
motor loopt niet meer war
motor schokt niet meer
en het schomelen in toeren is ook weg.

wist niet dat een kopote cat zo veel probleemen kon veroorzaaken

hoop dat er mensen zijn die in de toekomst hier wat aan hebben is genoeg tekst voor me als er nog mensen zijn die hier een aanvuling toe hebben vul maar aan wat er is hier over nog wijnig te vinden op de club

bedank voor de hulp van iedereen hier
Plaats reactie