Mx3 stuurt naar rechts

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als hij naar rechts trekt... kan ie dan niet gewoon slecht uitgelijnd zijn?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik heb het zelfde probleem, maar uitlijnen e.d. haalt niets uit.
hij blijft naar rechts trekken, moet nog ff naar de garage maar denk zelf misschien een stabilisator stangetje die krom is.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik heb precies hetzelfde maar mij werd vertelt dat als ik nieuwe schokbrekers ga halen voor de voorkant dat dan naar rechts sturen weg is.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

Mensen superbedankt voor de reacties :) ik ga van de week even terug naar het bandencentrum waar ik hem heb laten uitlijnen en even vragen of hun kunnen zien wat het probleem is.

Als dat niet helpt zit er vlakbij nog een garage die vroeger een mazda dealer was en die zal het dan hopelijk wel weten.

Op die remblokjes en stabilisatorstangen zou ik nooit komen, heb te weinig verstand van autotechniek daarvoor, maar ik vind het wel leuk om dat soort dingen te leren.

Persoonlijk denk ik niet dat het de remmen zijn, want als ik rem blijft de auto wel recht rijden? Lijkt mij dat dit dan ook gestoord moet zijn.

Overigens heb ik nu weer een ander probleem, mijn o zo lieve broertje die een stukje wilde rijden heeft de autosleutel krom gebogen bij het op slot doen van de auto en mijn reservesleutel ligt 100km verder.. Dus hij staat even stil :x enfin kan gebeuren en hij is gelukkig niet afgebroken, dat zou erger geweest zijn.
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

evanuijtert schreef:Persoonlijk denk ik niet dat het de remmen zijn, want als ik rem blijft de auto wel recht rijden? Lijkt mij dat dit dan ook gestoord moet zijn.

Hoeft niet.. Als je remt gaan allebei de remmen in werking, dus dan is het aan beide kanten hetzelfde mits je klauw dus vast zit.
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

Vanochtend nog even gebeld met het bandencentrum. Volgens diegene die mijn auto had uitgelijnd waren mijn voorbanden scheef afgesleten. Ik kan gewoon doorrijden met deze banden, maar als ik van het probleem af wil dan moet ik 2 nieuwe banden voor. Enfin ik heb even geen 180euro daarvoor dus ik rijd er maar even mee door tot ze echt aan vervanging toe zijn.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

evanuijtert schreef:Vanochtend nog even gebeld met het bandencentrum. Volgens diegene die mijn auto had uitgelijnd waren mijn voorbanden scheef afgesleten. Ik kan gewoon doorrijden met deze banden, maar als ik van het probleem af wil dan moet ik 2 nieuwe banden voor. Enfin ik heb even geen 180euro daarvoor dus ik rijd er maar even mee door tot ze echt aan vervanging toe zijn.

hmmmm toch geloof ik het niet gelijk :roll:
het zou wel kunnen maar als je auto zo erg naar rechts trekt dan moet je dat duidelijk zien aan je banden.
als diegene dat al had gezien met plaatsen, waarom heeft ie dat dan niet gezegt :roll:
ik zeg eerlijk mijn banden zijn niet schuin afgesleten en mijn auto is 2 x uitgelijnd en hij blijft trekken............ :cry:
wil binnekort als ik tijd heb ff er achteraan, mocht ik info hebben over het gebreek dan laat ik het gelijk hier weten.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
evanuijtert
New member
New member
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03

Bericht door evanuijtert »

RichMX-3 schreef:
evanuijtert schreef:Vanochtend nog even gebeld met het bandencentrum. Volgens diegene die mijn auto had uitgelijnd waren mijn voorbanden scheef afgesleten. Ik kan gewoon doorrijden met deze banden, maar als ik van het probleem af wil dan moet ik 2 nieuwe banden voor. Enfin ik heb even geen 180euro daarvoor dus ik rijd er maar even mee door tot ze echt aan vervanging toe zijn.

hmmmm toch geloof ik het niet gelijk :roll:
het zou wel kunnen maar als je auto zo erg naar rechts trekt dan moet je dat duidelijk zien aan je banden.
als diegene dat al had gezien met plaatsen, waarom heeft ie dat dan niet gezegt :roll:
ik zeg eerlijk mijn banden zijn niet schuin afgesleten en mijn auto is 2 x uitgelijnd en hij blijft trekken............ :cry:
wil binnekort als ik tijd heb ff er achteraan, mocht ik info hebben over het gebreek dan laat ik het gelijk hier weten.


Ik kan het ook niet zien dat die banden scheef zijn afgesleten, maar ik ga er toch vanuit dat ze het bij zo'n bandencentrum wel weten. Ik hoefde ze ook niet te vervangen, dus het was ook geen verkooppraatje naar mijn mening.
Maar laat het even weten als je weet wat het bij jou is, dan kan ik daar in de toekomst misschien ook rekening mee houden. ;)
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Wil ook vaak in de banden zelf zitten. Wat wij vaak doen is de voorbanden wisselen, dus rv met lv en dan weer rijden en kijken hoe de auto dan reageert. Of als de banden achter wat meer profiel hebben, wisselen voor met achter. Doet wonderen vaak. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

kan ook nog zijn dat de velg niet helemaal rond is..

bij mij zit er een deukje in (waardoor ie ook niet goed uitgelijnd en uitgebalanceerd kon worden).. rijdt ook niet helemaal rechtuit
Plaats reactie