Nieuw en vraag over amerikaanse mx3
Moderator: Moderators
- evanuijtert
- New member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03
- evanuijtert
- New member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03
Ik ben vanmiddag even gaan kijken. De verkoper was erg vriendelijk en ze hadden veel meer mazda's staan (met name 323), ze zijn er soort van gespecialiseerd in bleek.
De mx-3 is in 2004 naar nederland geïmporteerd, de verkoper die ik sprak wist niet veel van de historie van de auto af, dit zou ik aan een collega moeten vragen die er nu niet was. De auto is rijdend gebracht naar hun dat is alles wat ie mij kon vertellen.
Ik heb er niet mee kunnen rijden, want hij stond vast tussen andere.
De pluspunten:
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe waterpomp, de vorige maakte geluid
- 4 Nieuwe banden
- Werkende airco
- De auto startte meteen (koude start), geluid klonk goed
- Interieur zag er nog netjes uit, andere stof op stoel in deze uitvoering die niet scheurt.
- Geen deuken en alle deurnaden en moterkap leken nog mooi te sluiten
De nadelen:
- De uitlaat was vochtig na het starten, geen idee of dit erg is of niet?
- Er was een klein beetje roestvorming bij de portier van de bestuurderskant. Dit leek mij niet diep of ernstig (3cm lang ofzo)
- Boven de nummerplaat; onder de spoiler zaten een paar krassen, deze waren niet diep, maar ook niet echt mooi
- Verder natuurlijk de gebruikelijke gebruikerssporen
- De rechterbuitenspiegel (plastic) kwam de lak een beetje vanaf, de verkoper zei dat dit door de zon was.
- Grootste nadeel vond ik dat de rubbers van het dakraam en de deur aan de bestuurderskant kapot en droog waren en vervangen moeten worden.
De auto heeft omgerekend ongeveer 150.000km gereden en komt uit 1992.
De verkoper was erg netjes en wilde misschien nog wel iets regelen met die rubbers/vraagprijs.
Mijn vraag is of iemand weet wat deze rubbers kosten:
- Dakraamrubber
- Rubber aan de deur bestuurderskant
Of zijn deze gemakkelijk aan te komen van de sloop? Het rubber aan de deur kan ik zelf vervangen, aan het dakraam zag ik niet zo snel hoe dat moest en of ik dat zelf kan.
Ook zou ik graag weten of het normaal is dat de uitlaat een beetje vochtig is? Hij heeft maar heel even gelopen en het druppelde nog niet maar ik kon het zien glinsteren en voelen.
Mvg,
Erik
De mx-3 is in 2004 naar nederland geïmporteerd, de verkoper die ik sprak wist niet veel van de historie van de auto af, dit zou ik aan een collega moeten vragen die er nu niet was. De auto is rijdend gebracht naar hun dat is alles wat ie mij kon vertellen.
Ik heb er niet mee kunnen rijden, want hij stond vast tussen andere.
De pluspunten:
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe waterpomp, de vorige maakte geluid
- 4 Nieuwe banden
- Werkende airco
- De auto startte meteen (koude start), geluid klonk goed
- Interieur zag er nog netjes uit, andere stof op stoel in deze uitvoering die niet scheurt.
- Geen deuken en alle deurnaden en moterkap leken nog mooi te sluiten
De nadelen:
- De uitlaat was vochtig na het starten, geen idee of dit erg is of niet?
- Er was een klein beetje roestvorming bij de portier van de bestuurderskant. Dit leek mij niet diep of ernstig (3cm lang ofzo)
- Boven de nummerplaat; onder de spoiler zaten een paar krassen, deze waren niet diep, maar ook niet echt mooi
- Verder natuurlijk de gebruikelijke gebruikerssporen
- De rechterbuitenspiegel (plastic) kwam de lak een beetje vanaf, de verkoper zei dat dit door de zon was.
- Grootste nadeel vond ik dat de rubbers van het dakraam en de deur aan de bestuurderskant kapot en droog waren en vervangen moeten worden.
De auto heeft omgerekend ongeveer 150.000km gereden en komt uit 1992.
De verkoper was erg netjes en wilde misschien nog wel iets regelen met die rubbers/vraagprijs.
Mijn vraag is of iemand weet wat deze rubbers kosten:
- Dakraamrubber
- Rubber aan de deur bestuurderskant
Of zijn deze gemakkelijk aan te komen van de sloop? Het rubber aan de deur kan ik zelf vervangen, aan het dakraam zag ik niet zo snel hoe dat moest en of ik dat zelf kan.
Ook zou ik graag weten of het normaal is dat de uitlaat een beetje vochtig is? Hij heeft maar heel even gelopen en het druppelde nog niet maar ik kon het zien glinsteren en voelen.
Mvg,
Erik
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- evanuijtert
- New member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:03
Hallo,
Afgelopen weekend een rondje gedaan met een kennis, vader en broertje (dagje uit
) Een aantal rode mx'3s bekeken, de meesten waren gespoten en kwam de lak vanaf of er was maar een deel gespoten. Verder nog een erg goedkope zwarte mx3 gezien die beter naar de sloop kon.
De amerikaanse mx3 waar we in eerste instantie voor gingen was ineens verkocht toen we daar waren. Baalde ik wel van, want had woensdag nog gebeld met diegene die me iets meer kon vertellen over de historie.
De laatste die we eigenlijk niet zouden gaan kijken, omdat ie te ver weg was, maar toch zijn heengegaan, was eigenlijk wel heeel mooi. De auto is van 1994 dus het nieuwere interieur. De auto heeft 190.000km gelopen. Behoorlijk wat dus, maar hij loopt erg mooi en start meteen. Voor 2250 heb ik volgens mij een leuke deal gedaan.
Hieronder een paar fotos van mijn nieuwe aanwinst na flink oppoetsen en een laag turtlewax:

Afgelopen weekend een rondje gedaan met een kennis, vader en broertje (dagje uit

De amerikaanse mx3 waar we in eerste instantie voor gingen was ineens verkocht toen we daar waren. Baalde ik wel van, want had woensdag nog gebeld met diegene die me iets meer kon vertellen over de historie.
De laatste die we eigenlijk niet zouden gaan kijken, omdat ie te ver weg was, maar toch zijn heengegaan, was eigenlijk wel heeel mooi. De auto is van 1994 dus het nieuwere interieur. De auto heeft 190.000km gelopen. Behoorlijk wat dus, maar hij loopt erg mooi en start meteen. Voor 2250 heb ik volgens mij een leuke deal gedaan.
Hieronder een paar fotos van mijn nieuwe aanwinst na flink oppoetsen en een laag turtlewax:


