Overstappen naar MX3

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

lijkt me idd ook verstandig dat je dan even verder kijkt
zullen genoeg mxjes zijn , die er beter uit zien , en minder makementen hebben .
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Een vriend van me zei tegen mij dat dat laat oppakken van de koppeling kan komen door de hydraulische koppeling en dat het mogelijk een kwestie van wennen is. Ik kom van een kabelbediende koppeling in een Fiesta af en die ken ik natuurlijk al een tijdje. De MX heb ik slechts 20 minuten in gereden. Het verschijnsel kwam hem bekend voor en hij kan mij ook helpen met t plaatwerk ..
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

tja als ik eerlijk moet zijn, zou ik verder kijken als ik jou was.

Heb hier op het forum meerdere goed onderhouden wagens voorbij zien komen, zelfs een aantal in dezelfde prijsklasse.

Koppeling is idd hydraulisch, maar kan niet zeggen dat ie standaard erg laat pakt, integen deel. Wanneer de wagen ook nog slecht remt dan kan het i.c.m versleten remmen dat je remvloeistof te laag is welke ook gelijk de koppeling beïnvloedt.

Als ik jou verhaal zo lees wat er allemaal mis aan is, dan zou ik eens uitrekenen wat je kwijt bent aan het herstellen en dergelijke voor deze mx, reken daar nog eens 10% onvoorziene kosten bij en tel dat bij je aankoop bedrag. Voor dat bedrag kun je denk ik ook een andere mx-3 krijgen zonder dat je er veel werk aan hebt.

Hou het verkooptopic goed in de gaten en als je niet snel een nieuwe wagen nodig hebt gewoon de tijd nemen, dat loont zich in mijn ogen veel beter dan nu, al of niet te gehaast, een wagen te kopen met veel werk aan. Gedult wordt vaak beloond.

Veel zoekplezier.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik weet niet of dit wel zo'n verstandige koop is. Ik krijg niet de indruk dat de vorige eigena(a)r(en) er zuinig op zijn geweest. Ik denk dat je beter verder kan kijken en eventueel kijken of je het budget iets omhoog kan krijgen.

Zo'n koppeling is trouwens een duur geintje als je het niet zelf kan doen. Een maat van me heeft hem laatst bij een garage laten vervangen voor zo'n 700 Euro.

Hij heeft de auto echter total-loss gereden, dus die koppeling zal waarschijnlijk wel weer de verkoop in gaan. Dus mocht je deze mx3 alsnog nemen....
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

goed, voor 1800 euro koop je natuurlijk ook geen droomwagentje.

het ligt er inderdaad aan of jij het financieel haalbaar vind om hem weer top rijdbaar te krijgen.

ik weet niet wat je er aan uit wilt geven maximaal, maar verwacht niet dat je de hoofdprijs haalt met bijv 1800-2000 euro... dan kom je vaak wel in de categorie veel km's, veel slijtage of exterieur plaatwerk problemen.

zoek gewoon nog eventjes verder, er zijn meer mooie ZWARTE mxjes te koop ;)

ps; interieur is niks speciaals hoor, dat nepleer/stof op de kuipstoeltjes hebben alle mx3tjes tm 1994/95
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Koppeling kan je testen

Rij maar eens 40 in zijn 4, dan in 1x volgas geven. Als ie doorslipt is de koppeling op.

Inderdaad gewoon even verder kijken. Succes
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Met zoveel adviezen ben ik wel maf als ik deze doorzet.. Ik heb net gebeld nav een andere advertentie. Deze is niet zwart, maar blauw, ook uit '92 en deze eigenaar schrijft dat ie vorig jaar nieuwe koppeling. remschijven+blokken en nog wat zaakjes heeft vervangen. Klinkt goed en ik ga zaterdag kijken. Ik moet dan wel op de motor, tenzij iemand met mij mee wil gaan kijken en me van Amsterdam naar Den Haag wil brengen (benzinekosten worden vergoed uiteraard.)
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

tweaker2001 schreef:Met zoveel adviezen ben ik wel maf als ik deze doorzet.. Ik heb net gebeld nav een andere advertentie. Deze is niet zwart, maar blauw, ook uit '92 en deze eigenaar schrijft dat ie vorig jaar nieuwe koppeling. remschijven+blokken en nog wat zaakjes heeft vervangen. Klinkt goed en ik ga zaterdag kijken. Ik moet dan wel op de motor, tenzij iemand met mij mee wil gaan kijken en me van Amsterdam naar Den Haag wil brengen (benzinekosten worden vergoed uiteraard.)


Alst in de buurt was had ik het gedaan, maar als ik naar amsterdam en den haag moet komen, kost het heel veel benzine ;)

suc6 ermee iig! en hopelijk is deze wel naar verwachting :)
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
tweaker2001
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 jan 2008, 12:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door tweaker2001 »

Hahaha ja, zal t nog even noemen, graag uit de omgeving Amsterdam ja, voordat er aanbiedingen uit Groningen komen :clown:
Maar bedankt voor je reaktie Carthago. Ik hoop dat deze m wel vasthoudt. Eerder deze maand had ik ook al een afspraak gemaakt voor een zaterdag en de vrijdagavond voorafgaand nog gebeld om te informeren of ze de auto nog had, "ja hoor, tot morgen" kreeg ik te horen. Belt ze een uur later op, heeft ze m net verkocht.. :nut:
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik wil wel met je mee gaan kijken naar een MX-3 als je er weer 1 heb gevonden.
Maar het moet niet te gek gaan worden qua afstand.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gesloten