Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 jan 2008, 20:05
door mxchrista
oja vergeten bij te zetten hij stottert vreselijk en zuipt enorm als ik hem probeer te starten waneer hij niet wil starten dan stinkt de hele auto naar benzine was ik even vergeten te vermelden

Geplaatst: 05 jan 2008, 20:11
door turbulence
dat ie enorm stinkt naar benzine en stottert zou kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt

zou je de bougies en bougiekabels eens goed moeten nalopen en zien of daar probleem zit

Geplaatst: 05 jan 2008, 20:14
door mxchrista
turbulence schreef:dat ie enorm stinkt naar benzine en stottert zou kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt

zou je de bougies en bougiekabels eens goed moeten nalopen en zien of daar probleem zit


dan zullem we dat morgen ook even moeten doormeten

maar het vreemde is dat als ik hem reset hij wel even goed is en niet schokt en gewoon heerlijk rijdt en vervolgens wordt hij weer de oude

Geplaatst: 05 jan 2008, 20:17
door turbulence
begrijpelijk..

als je hem reset verwijder je de foutmelding uit de computer en past hij het programma hier ook niet op aan.

op het moment als er dus een foutmelding is dan zal hij in de veilige modus gaan staan met als gevolg dat ie niet fijn rijdt.

aangezien je dit aangeeft zul je dan ook wel een foutmelding vinden als je hem met het ledje gaat uitlezen.

Geplaatst: 06 jan 2008, 12:13
door mxchrista
we hebben hem net uitgelezen hij geeft foutcode 09 aan engine coolant sensor weten jullie wat dat is of waar die zit

Geplaatst: 06 jan 2008, 13:39
door turbulence
waar hij zit bij de I4 weet ik zo niet 123.

bij de V6 zit hij op de vulnek naast het blok, kans is groot dat hij bij een 4 cilinder daar ook zit.

volg de leiding die van de radiateur komt (dikke zwarte slang) deze loopt vaak aan de passagierskant richting het blok.

vaak zit er dan op het hoogste punt een vuldop en kijk eens of in de buurt van die dop een sensor in het metalen huis gedraaid zit.

Geplaatst: 06 jan 2008, 13:39
door WhiteFinish
WhiteFinish schreef:Uit welk jaar komt je mx3?

Als ie het oude type is kan je zelf de ecu uitlezen.

Ik heb een sterk vermoeden dat het een koelvloeistofsensor of een gasklepposititoneringssensor (scrabble) is.


Wat ben ik goed :mrgreen: :bla:

Geplaatst: 06 jan 2008, 13:42
door mxchrista
turbulence schreef:waar hij zit bij de I4 weet ik zo niet 123.

bij de V6 zit hij op de vulnek naast het blok, kans is groot dat hij bij een 4 cilinder daar ook zit.

volg de leiding die van de radiateur komt (dikke zwarte slang) deze loopt vaak aan de passagierskant richting het blok.

vaak zit er dan op het hoogste punt een vuldop en kijk eens of in de buurt van die dop een sensor in het metalen huis gedraaid zit.


Ja ze hebben hem buiten gevonden! Hij zit daar inderdaad.
Bedankt en we houden jullie op de hoogte van de resultaten.

Geplaatst: 06 jan 2008, 14:46
door mxchrista
Nou we hebben de engine coolant sensor schoongemaakt en daarna de auto gereset, en hem weer uitgelezen. Hij geeft nog steeds foutcode 09 aan. Volgends de buurman is de coolant sensor niet kapot maar als hij schoongemaakt is (was erg smerig!) en nog steeds fout code aangeeft moet het daar toch aan liggen??

Ook hebben we zojuist de koelvloeistof vervangen, de 'oude' was ook sterk vervuild.

Hij zuipt ook nog steeds behoorlijk. (neemt bijna 1 op 2.)

Geplaatst: 06 jan 2008, 14:47
door MarcX3
WhiteFinish schreef:
WhiteFinish schreef:Uit welk jaar komt je mx3?

Als ie het oude type is kan je zelf de ecu uitlezen.

Ik heb een sterk vermoeden dat het een koelvloeistofsensor of een gasklepposititoneringssensor (scrabble) is.


Wat ben ik goed :mrgreen: :bla:


Tsja als jij bij iedereen die een probleem heeft telkens hetzelfde zegt dan zal je t best wel een x goed hebben he