help help help onze mazda mx3 1.6 u9 uit 1993 doet gek

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

oja vergeten bij te zetten hij stottert vreselijk en zuipt enorm als ik hem probeer te starten waneer hij niet wil starten dan stinkt de hele auto naar benzine was ik even vergeten te vermelden
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

dat ie enorm stinkt naar benzine en stottert zou kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt

zou je de bougies en bougiekabels eens goed moeten nalopen en zien of daar probleem zit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

turbulence schreef:dat ie enorm stinkt naar benzine en stottert zou kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt

zou je de bougies en bougiekabels eens goed moeten nalopen en zien of daar probleem zit


dan zullem we dat morgen ook even moeten doormeten

maar het vreemde is dat als ik hem reset hij wel even goed is en niet schokt en gewoon heerlijk rijdt en vervolgens wordt hij weer de oude
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

begrijpelijk..

als je hem reset verwijder je de foutmelding uit de computer en past hij het programma hier ook niet op aan.

op het moment als er dus een foutmelding is dan zal hij in de veilige modus gaan staan met als gevolg dat ie niet fijn rijdt.

aangezien je dit aangeeft zul je dan ook wel een foutmelding vinden als je hem met het ledje gaat uitlezen.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

we hebben hem net uitgelezen hij geeft foutcode 09 aan engine coolant sensor weten jullie wat dat is of waar die zit
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

waar hij zit bij de I4 weet ik zo niet 123.

bij de V6 zit hij op de vulnek naast het blok, kans is groot dat hij bij een 4 cilinder daar ook zit.

volg de leiding die van de radiateur komt (dikke zwarte slang) deze loopt vaak aan de passagierskant richting het blok.

vaak zit er dan op het hoogste punt een vuldop en kijk eens of in de buurt van die dop een sensor in het metalen huis gedraaid zit.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

WhiteFinish schreef:Uit welk jaar komt je mx3?

Als ie het oude type is kan je zelf de ecu uitlezen.

Ik heb een sterk vermoeden dat het een koelvloeistofsensor of een gasklepposititoneringssensor (scrabble) is.


Wat ben ik goed :mrgreen: :bla:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

turbulence schreef:waar hij zit bij de I4 weet ik zo niet 123.

bij de V6 zit hij op de vulnek naast het blok, kans is groot dat hij bij een 4 cilinder daar ook zit.

volg de leiding die van de radiateur komt (dikke zwarte slang) deze loopt vaak aan de passagierskant richting het blok.

vaak zit er dan op het hoogste punt een vuldop en kijk eens of in de buurt van die dop een sensor in het metalen huis gedraaid zit.


Ja ze hebben hem buiten gevonden! Hij zit daar inderdaad.
Bedankt en we houden jullie op de hoogte van de resultaten.
mxchrista
New member
New member
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2008, 16:51
Locatie: oosterwolde

Bericht door mxchrista »

Nou we hebben de engine coolant sensor schoongemaakt en daarna de auto gereset, en hem weer uitgelezen. Hij geeft nog steeds foutcode 09 aan. Volgends de buurman is de coolant sensor niet kapot maar als hij schoongemaakt is (was erg smerig!) en nog steeds fout code aangeeft moet het daar toch aan liggen??

Ook hebben we zojuist de koelvloeistof vervangen, de 'oude' was ook sterk vervuild.

Hij zuipt ook nog steeds behoorlijk. (neemt bijna 1 op 2.)
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:
WhiteFinish schreef:Uit welk jaar komt je mx3?

Als ie het oude type is kan je zelf de ecu uitlezen.

Ik heb een sterk vermoeden dat het een koelvloeistofsensor of een gasklepposititoneringssensor (scrabble) is.


Wat ben ik goed :mrgreen: :bla:


Tsja als jij bij iedereen die een probleem heeft telkens hetzelfde zegt dan zal je t best wel een x goed hebben he
Driven by a sixpack
Plaats reactie