motor verwisselen !!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

eeuwejan
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2007, 11:02
Locatie: Burgum

Bericht door eeuwejan »

en waar zou ik een carrosorie kunnen vinden woon in friesland daar is alleen maar koei.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Re: alles zit erin behalve de moter jongens !

Bericht door MarcX3 »

eeuwejan schreef:de kabel etc zit er allemaal in dat is het hem juist alleen de moter mist !!!


Ik denk dat je t ff niet snapt.

de kabelboom van een 1.6 is totaal verschillend dan die van een V6

dus echt alle draadjes die je in je 1.6 motorruim hebt moeten vervangen worden door de complete bedrading van jou v6

echt alles maar dan ook echt alles wat met het rijden en motor te maken heeft moet echt dan van de ene naar de andere auto overgebouwd worden.

Simpel gezegd: Het enige wat je niet over hoeft te zetten is de body en je stoelen. De rest moet allemaal overgezet worden, ja ook je klokken in je dashboard en de daarbij behorende draden.

Oftewel je moet een complete auto overzetten.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

in het verkoop topic staat nu voor heel weinig een leuke mx te koop, misschien kan je daar wat mee.
dat scheelt je een heleboel tijd en geklooi ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: motor verwisselen !!

Bericht door turbulence »

eeuwejan schreef:ik heb zelf een mxje uit 92, een 1.8 6 pitter. en mijn carrosorie is naar het einde maar de moter als een zonnetje,



en in welk opzicht is je carosserie nu minder dan? is het echt niet meer te maken???

2.5L erin en ervoor zorgen dat ie buitenom weer mooi strak wordt en je hebt weer een zgan mx3 :)

kost wel wat, maar denk maar niet dat een motor omswappen ( en al helemaal niet een v6 in een i4 chassis) goedkoop is.

kun je het beter nog even uitzingen en het goed aanpakken of de mx3 voor een prijsje wegschieten (1000 krijg je er vast nog wel voor) en wat gaan bijsparen voor een jonger mxje..

wat is er nu zo verrot aan je mx dan? adhv fotos misschien duidelijk te maken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
eeuwejan
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2007, 11:02
Locatie: Burgum

Bericht door eeuwejan »

de onderkant is totaal verroest dorpels naar de kloten het is een wonder dat ik er niet doorheen zak.

aha. alles dus vervangen, ik denk dat ik nog wel ergens een een 1.6 moter kan krijgen, kan die van een 323f erin denk jullie die zijn praktisch hetzelfde dacht ik zo
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

eeuwejan schreef:de onderkant is totaal verroest dorpels naar de kloten het is een wonder dat ik er niet doorheen zak.

aha. alles dus vervangen, ik denk dat ik nog wel ergens een een 1.6 moter kan krijgen, kan die van een 323f erin denk jullie die zijn praktisch hetzelfde dacht ik zo


tsja. dat is dan aan jezelf. als ie echt katsverrot is dan moet er een boel geld in om hem weer goed te krijgen, zowieso kom je niet door de APK met doorgeroeste dorpels.

een BG motor zou er in passen ja, maar die is qua basis hetzelfde als de 4 cilinder uit de mx3, dus daar ga je tegen dezelfde problemen aanlopen die eerder aangegeven zijn als je een 4cilinder motor swapt in een v6 carosserie
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie