Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25 jan 2004, 14:21
door Richard
raymond-mx schreef:p.s deze site wordt echt steeds mooier vind hem mooier als mx3.nl


Bennik het helemaal mee eens jah :D :D (Beetje OT post, maar goed :oops: )

Geplaatst: 26 jan 2004, 22:07
door luna
Het ziet er zeker strak uit!
Maar voel je niet elk steentje dat je tegen komt met die bumpstops?

mazzel Luna

Geplaatst: 27 jan 2004, 15:51
door Marcel_mx3
luna schreef:Het ziet er zeker strak uit!
Maar voel je niet elk steentje dat je tegen komt met die bumpstops?

mazzel Luna


Valt mee, maar inderdaad hij is weer stugger geworden...
Ik had eerst alle ringen er onder gezet, en dat was inderdaad helemaal gek.. dat is niet goed voor je rug... ik heb nu achter nog 1 cm vering over dus dat is heerlijk confortabel hihi

Geplaatst: 28 jan 2004, 20:58
door Qinx
Qinx schreef:Slijten je lagers daar niet ontzettend van? Want eigenlijk zet je nu velgen op je auto met een ET die 25 mm lager uitvalt! :shock:

Geplaatst: 28 jan 2004, 21:16
door Marcel_mx3
Qinx schreef:
Qinx schreef:Slijten je lagers daar niet ontzettend van? Want eigenlijk zet je nu velgen op je auto met een ET die 25 mm lager uitvalt! :shock:


Haha ff duidelijk maken dat ik nog niet geantwoord had... hihi
nou ik zou het je niet met zekerheid durfen zeggen,
maar naar mijn mening zal het voor de lagers niets uitmaken,
oke het zwaarte punt veranderd iets maar ik kan me niet voorstellen dat dat wat uitmaakt, hooguit zou ik kunnen verwachten dat de band wat ander zou kunnen gaan slijten en zelfs dat lijkt me on waarschijnlijk.

De spoorverbreders hebben het duidse T.U.V keurmerk, wat een zwaardere keuring is als de apk dus ik neem aan dat dit soort dingen wel getest zullen zijn..

Geplaatst: 28 jan 2004, 21:45
door Qinx
hmmm, okee... ik had eerlijkgezegd begrepen dat een niet al te grote afwijking in door Mazda voorgeschreven ET waarde kon leiden tot problemen, maar het zal dan wel meevallen.

Ik dacht namelijk eigenlijk dat spoorverbreders waren om velgen met een te grote ET waarde te kunnen plaatsen zonder dat de banden aan de binnenkant tegen de vering aanlopen. En daar zullen ze vast voor getest worden. (Ter vergelijking: een strijkijzer is ook vaak door TÜV getest, en toch zijn ze gevaarlijk als je em gebruikt als je je kleren nog aan hebt, of als je er mee gaat hamerslingeren ;))

Overigens: de witte ring die je laat zien op de foto's, is dat een centreerring/ Want die zaten inderdaad bij m'n velgen, maar die moest ik daar in het gat slaan - niet op de as van de auto zetten... of is het toch weer iets anders?

Geplaatst: 28 jan 2004, 21:50
door Marcel_mx3
Nou ja wat de verbreders betreft, en de tuv, ik weet het ook allemaal niet zeker..., maar stuk zal het zo snel niet gaan denk ik, en anders heb ik pech hihi...

Voor wat die centreer ring betreft, ik snap wel waar hij voor is, maar goed het maakt niet uit of je die in je velg slaat of op je as, dat is inwezen het zelfde natuurlijk..... :wink:

Geplaatst: 28 jan 2004, 22:46
door Qinx
Ja, dat zal niet uitmaken, alleen hij zit bij mij muurvast in de velg, dus ik vroeg me af of het hetzelfde is... maar het zal per (merk) velg verschillen, daar had ik nog even niet aan gedacht. Ik weet wel dat je een beiteltje nodig hebt om ze bij mij weer uit m'n velgen te krijgen (OZracing)