chippen WAARSCHUWING

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3gold
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2007, 18:30
Locatie: beuningen
Contacteer:

Bericht door mx3gold »

mensen hartelij kbedankt allemaal het is nu afwachten
hendri
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2007, 16:10
Locatie: Scheemda

Bericht door hendri »

Beste leden hier van de club en speciaal Roy,

Hier even een bericht van de tuner uit scheemda waar een waarschuwing op staat.

wou ook even mijn verhaal doen leek mij wel zo eerlijk.

de optie's die roy gekregen heeft zijn natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen wij zijn een profesioneel bedrijf die al jaren zaken doen met dte-systems ( wij zijn hoofddealer voor het noorden). deze waarden zijn zeker haalbaar bij een goed onderhouden en frisse motor roy heeft ons gevraagd om er zoveel mogelijk vermogen uit te halen daarom is er in duitsland bij het hoofd kantoor een speciaal programma geschreven voor roy de waardes die daar uit komen zijn via een motor test programma berekend.
optie 3 verkopen wij normaal gesproken niet zomaar (staat ook in de mail), roy vroeg ons wat mogelijk was dus hebben wij dat voor hem opgezocht.

dat de tuning moet inleren is heel gewoon (zie bij ander tuners) omdat alle parameters niet in een keer verzet kunnen worden.

aangezien fullsize bij ons in de buurt woont wou ik hem graag van harte uitnodigen om eens te komen kijken zodat jullie dan ook via hem kunnen horen wie en wat we zijn. eerst eens langs komen dan pas oordelen, zo werkt het toch?

we hebben, zoals we bij iedereen doen roy ook eerst een proefrit aangeboden met tuning zonder koop verplichting ( roy, als je gedeeltes uit iemands mail gebruikt pak dan ook alle info). dus zeker van onze zaak zijn we zeker. en natuurlijk hebben wij een niet goed geld terug garantie.
jammer genoeg hebben wij nog geen testbank deze aanvraag loopt nog bij de gemeente, het is moeilijk omdat we dicht bij het centrum zitten (geluid overlast)

de factuur die hij gehad heeft lijkt mij heel normaal wij hebben er aardig wat tijd inzitten, maar na telefoninsche contact heb ik met roy afgesproken dat ik de factuur laat vervallen. roy vertelde ons dat zijn auto kapot was daarom hebben wij gezegd dat we de factuur laten vervallen, wij zijn de moeilijkste ook niet ( heb je ook niet vermeld roy).


ik vind het jammer dat er zo over ons bedrijf gesproken wordt, zeker omdat geen van jullie ervaring met ons heeft. jullie zijn daar om dan ook vanharte welkom om eens bij ons langs te komen daarna mag je een oordeel geven.

met vriendelijke groet Hendri van H3-trade motorsport scheemda
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

hendri schreef:Beste leden hier van de club en speciaal Roy,

Hier even een bericht van de tuner uit scheemda waar een waarschuwing op staat.

wou ook even mijn verhaal doen leek mij wel zo eerlijk.

de optie's die roy gekregen heeft zijn natuurlijk niet zomaar uit de lucht gegrepen wij zijn een profesioneel bedrijf die al jaren zaken doen met dte-systems ( wij zijn hoofddealer voor het noorden). deze waarden zijn zeker haalbaar bij een goed onderhouden en frisse motor roy heeft ons gevraagd om er zoveel mogelijk vermogen uit te halen daarom is er in duitsland bij het hoofd kantoor een speciaal programma geschreven voor roy de waardes die daar uit komen zijn via een motor test programma berekend.
optie 3 verkopen wij normaal gesproken niet zomaar (staat ook in de mail), roy vroeg ons wat mogelijk was dus hebben wij dat voor hem opgezocht.

dat de tuning moet inleren is heel gewoon (zie bij ander tuners) omdat alle parameters niet in een keer verzet kunnen worden.

aangezien fullsize bij ons in de buurt woont wou ik hem graag van harte uitnodigen om eens te komen kijken zodat jullie dan ook via hem kunnen horen wie en wat we zijn. eerst eens langs komen dan pas oordelen, zo werkt het toch?

we hebben, zoals we bij iedereen doen roy ook eerst een proefrit aangeboden met tuning zonder koop verplichting ( roy, als je gedeeltes uit iemands mail gebruikt pak dan ook alle info). dus zeker van onze zaak zijn we zeker. en natuurlijk hebben wij een niet goed geld terug garantie.
jammer genoeg hebben wij nog geen testbank deze aanvraag loopt nog bij de gemeente, het is moeilijk omdat we dicht bij het centrum zitten (geluid overlast)

de factuur die hij gehad heeft lijkt mij heel normaal wij hebben er aardig wat tijd inzitten, maar na telefoninsche contact heb ik met roy afgesproken dat ik de factuur laat vervallen. roy vertelde ons dat zijn auto kapot was daarom hebben wij gezegd dat we de factuur laten vervallen, wij zijn de moeilijkste ook niet ( heb je ook niet vermeld roy).


ik vind het jammer dat er zo over ons bedrijf gesproken wordt, zeker omdat geen van jullie ervaring met ons heeft. jullie zijn daar om dan ook vanharte welkom om eens bij ons langs te komen daarna mag je een oordeel geven.

met vriendelijke groet Hendri van H3-trade motorsport scheemda


Dat geschil tussen jullie en Roy laat ik even achterwege. is ook eigenlijk iets tussen jullie.

Maar dat iedereen zo reageerd lijkt me vrij duidelijk.

Iedereen hier weet dat een motor vrij moeilijk te tunen is, zonder enorme ingrepen. Dus iedereen heeft zn twijfels over jullie product. Logisch

Daarnaast: hoeveel wonderchips en electrische superchargers ED worden er wel niet op Ebay aangeboden van 2 euro tot 30 euro, iedereen weet dat t onzin is maar houden dit ook in hun achterhoofd. Dus zijn erg kritisch bij andere bedrijven. ook logisch.

Wat wij graag zouden willen zien is een echt bewijs. dus geen grafiekje wat iedereen zo ff op Word in elkaar flanst maar echt bewijs. Niet om jullie af te vallen maar het klinkt gewoon erg ongeloofwaardig.

En aangezien dr niet veel daar bij jullie in de buurt wonen zal dr niet gauw ff iemand die kant op rijden. En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe en wat (ik weet toevallig dat flinke vermogenstoename wel degelijk mogelijk zijn bij bv opel).

Ik ben benieuwd.
Driven by a sixpack
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tja als je idd dit leest, ga je er toch weer heel anders over denken.
altijd lastig dit soort dingen.
ik snap Roy, maar ik snap ook het bedrijf ivm kosten e.d.
alleen kunnen hun wel in erggggggg slecht daglicht gezet worden op dit soort wijzes ( door bijv. kleine misverstanden ) wat nare gevolgen kan hebben.
maar goed, het is nu duidelijk dat er vaak 2 kanten aan een verhaal zitten.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
White_mx83
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 jul 2007, 00:23
Locatie: Roosendaal, NL

Bericht door White_mx83 »

Ik heb net de site eens bekeken. 15pk is nogal optimistisch, maar 10 pk is mss niet eens zo heel onrealistisch. Het lijkt immers geen 30euro e-bay gadget te zijn.
Ze hebben ook een TUV certificaat, al wil dat mss niet altijd iets zeggen. Jammer van het misverstand tussen Roy en Hendri, dat iig.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

<- dat was ik dus, verkeerd ingelogd :oops:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

goed dat het desbetreffende bedrijf ook zelf hier wil reageren....

het is misschien van ons een overhaaste conclusie geweest dat het flessentrekkerij was, echter is dit een logische conclusie aangezien met een N/A motor je niet enorm veel grote winsten kan halen.

ik sluit me ook aan bij de post van marcx3, er is veel fake op de markt, en aangezien zelfs bij de doorgewinterte chiptuner met een i4 niet eens zoveel winst valt te behalen was het verhaal in eerste instantie moeilijk te geloven..

denk ook wel dat een excuus van de kant van roy op zijn plaats zal zijn.

goed, ik wil best wel een keer komen kijken bij jullie, of fullsize moet een x een momentje overhebben, tunen adhv een dyno is natuurlijk wel iets precieser omdat je dan weet wat de gains zijn, en nu is het moeilijk te zeggen/geloven of het daadwerkelijk werkt..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik zit net te denken: De japanse MX-3 i4 is een B5ZE. Da's exact hetzelfde blok als de B6DE maar met een kleinere cilinderinhoud, nml 1500cc. Echter heeft dit blok wel 120pk, da's 13pk meer met 100cc minder, puur motormanagement lijkt me.
Met een hele goede chip moet 15pk dus wel te doen zijn?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Yence schreef:Ik zit net te denken: De japanse MX-3 i4 is een B5ZE. Da's exact hetzelfde blok als de B6DE maar met een kleinere cilinderinhoud, nml 1500cc. Echter heeft dit blok wel 120pk, da's 13pk meer met 100cc minder, puur motormanagement lijkt me.
Met een hele goede chip moet 15pk dus wel te doen zijn?


Is zeker haalbaar.

Alleen de meeste chips zijn copycats ze zijn allemaal op 1 motor gebaseerd, terwijl ieder blok anders is mijn K8 loopt bv heel anders dan de K8 van een ander.

Met een chip zijn veel meer pks te halen. kwestie van op de dyno en afstellen maar. Ligt ook aan het blok en zijn managment.

BV een opel Astra GSi standaard rond de 150 pk. met een goeie dyno en andere injectoren, 210 pk eitje. Word veel bij de cross gedaan. Maar goed het blok en de managment is er ook naar. en t kostenplaatje rond de 1200/2000 euro ook.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Yence schreef:Ik zit net te denken: De japanse MX-3 i4 is een B5ZE. Da's exact hetzelfde blok als de B6DE maar met een kleinere cilinderinhoud, nml 1500cc. Echter heeft dit blok wel 120pk, da's 13pk meer met 100cc minder, puur motormanagement lijkt me.
Met een hele goede chip moet 15pk dus wel te doen zijn?


Volgens mij klopt dat niet helemaal. Compressieverhouding, drijfstangen en diverse kanelen zijn volgens mij anders
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie