Pagina 2 van 5

Geplaatst: 25 okt 2007, 22:23
door raymondmx-3
dat klopt wel maar ik heb laats dus nu beide kanten moeten vervangen,
en de eertse keer heb ik de mazda garage gebeld om te kijken wat het zou kosten en hoelang de levertijd er voor was.

hun zelf zijden al dat ze nooit de orginele deden bestellen omdat deze niet was te betalen: ongeveer €700,- ex btw. krijg je wel hele as erbij.

en niet orgineel ben je ongeveer €120,- ex btw gemiddeld kwijt, ligt natuurlijk aan de leverancier en bij wie je hem besteld.

dus zelf ben ik dus voor de imitatie gegaan

Geplaatst: 27 okt 2007, 15:12
door Ferio
Bij mij moeten ze dus waarschijnlijk ook vervangen gaan worden... tijd voor een groupsbuy? haha :mrgreen:

Geplaatst: 30 okt 2007, 18:02
door mikeymx3
Even wat puntjes wat me opviel vandaag, ben de auto gaan wassen.. Had daarvoor een stuk gereden van ong 20 kilometer.
Zo'n 10 minuten later ben ik gaan wassen.
Wat me opviel was dat de linker schijffrem totaal niets uit deed op het warme waswater maar de rechter (waar het tokkend geluid vandaan komt) juist wel. Er kwam echt een teringzooi (sorry voor het woord) aan rook onder vandaan... Misschien dat de remklauw vast zit? Kan dat?
Dat de remmen zo warm zijn geworden (voelde ook behoorlijke warmte).... Of kan het iets anders zijn.. Weet wel dat beide schijfremmen+blokken 12.000 kilometer terug vervangen zijn en de beide achterste schijfremmen+blokken vorige week vervangen zijn.
Tevens valt me op als ik behoorlijk hard rem dat hij wat stoekt. Ga je zelf ook een beetje stuiteren op je stoel. :blink:

Geplaatst: 30 okt 2007, 18:19
door Stylo Kicking
Dan zou hij naar rechts moeten trekken toch ?

Geplaatst: 30 okt 2007, 18:24
door johnmichel
Het kan zijn dat de klauw vast zit op zijn geleidingsbussen, en dat stuiterend gevoel bij het remmen heb ik zelf nu ook. En ik heb te veel speling op mijn Fusee kogels.

Geplaatst: 30 okt 2007, 23:20
door WhiteFinish
Lijkt er toch wel op dat de klauw klemt

Wat ook een mogelijkheid is, lees de temperatuur van je schijven af (met laser-temperatuurmeter) nadat je een stukje gereden hebt.

Als de ene schijf een stuk warmer is dan de ander heb je dus een vastzittende klauw

Geplaatst: 30 okt 2007, 23:39
door mikeymx3
Ja. De rechter schijf is 2 keer zo warm... Heb nu ook een schavend geluidje bij de 3000 toeren bij het optrekken aan die kant... Kan ook de uitlaat zijn natuurlijk. Het lijkt op iets wat steeds meer naar de mallemoeren gaat.

Ik vind het vreemd dat het gaat tikken in de bocht terwijl ik gas geef... Lijkt mij dan juist dat ik moet remmen...

Geplaatst: 31 okt 2007, 14:52
door WhiteFinish
Dan loopt er dus gewoon wat aan.

Haal ff je remschijf en klauw eraf aan de voorkant en maak deze weer gangbaar.
Zo doorrijden heeft erg weinig nut

Geplaatst: 05 nov 2007, 01:22
door mikeymx3
Ga eff kijken als ik van de week tijd heb of het de rem is, ik vermoed van niet maar het kan natuurlijk.
Vind ook raar dat er iets te horen is (volgens mij is het toch de uitlaat) die schaaft constant bij de zelfde toeren, net iets voor de 3000 en iets voor de 2000 geloof ik. Vreemd geluidje, alsof de uitlaat los zit ofzo. Iemand ?

Geplaatst: 05 nov 2007, 08:50
door marcel v6
Als je denkt dat het echt je uitlaat is bekijk dan even alle rubbers van je uitlaat ;)