Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:16
door M3nace
heb net even een testritje gemaakt en hij doet het nog steeds. Hij begon 1 keer zelfs te ratelen links van de motor als je ervoor staat. Heb het gevoel dat het de stappen motor is. Luchymassameter is het volgens mij ook niet want toen ik die uit trok begon hij gewoon te schommelen zoals hij normaal zou doen dan.
Geplaatst: 07 okt 2007, 12:49
door M3nace
aangezien ik geen goeie ben op het geboed van elektro enzow heb ik een vraagje ik neen aan dat ik de weerstand moet meten van de stappen motor? hoeveel moet die eigenlijk zijn?
Geplaatst: 07 okt 2007, 17:26
door WhiteFinish
Met een Ohmmeter meet je dat
Is een rond zwart dingen aan de onderkant van je gasklephuis
Zit een wit stekkertje op, deze moet je eraf trekken
Dan met je de weestand tussen de 2 pinnen. Uit mijn hoofd moet dit tussen de 10,7 en 12.3 ohm zijn
Geplaatst: 07 okt 2007, 18:01
door xedos
Als je de stekker lostrekt van de luchtweger begint hij te schommelen of slat zelfs af. maar dat wil niet zeggen dat deze goed is. ook een kapotte zal dit doen. Weerstand van de stappenmotor tussen de 11 en 13 ohm.
Geplaatst: 07 okt 2007, 18:25
door M3nace
ok zal ik morgen eens ff kijken

bedankt voor de informatie..
Geplaatst: 08 okt 2007, 14:54
door cootjev6
ik had ook altijd last van schommelende toeren maar alleen als ik m'n koppeling in had en m in de versnelling had staan, dan ging ie steeds van 1000 naar 2000 toeren heen en weer heel snel en in z'n vrij bleef ie gewoon heel erg hoog ( 1500 a 2000 toeren) lopen.
maarrrrrr.... dit is eindelijk opgelost

gister samen met marcel op het circuit van zandvoort ff wezen afstellen doormiddel van het stel schroefje aan de bovenkant van m'n gasklephuis.
eindelijk is ie helemaal goed!

Geplaatst: 08 okt 2007, 17:42
door marcel v6
cootjev6 schreef:ik had ook altijd last van schommelende toeren maar alleen als ik m'n koppeling in had en m in de versnelling had staan, dan ging ie steeds van 1000 naar 2000 toeren heen en weer heel snel en in z'n vrij bleef ie gewoon heel erg hoog ( 1500 a 2000 toeren) lopen.
maarrrrrr.... dit is eindelijk opgelost

gister samen met marcel op het circuit van zandvoort ff wezen afstellen doormiddel van het stel schroefje aan de bovenkant van m'n gasklephuis.
eindelijk is ie helemaal goed!

Lekker rijden zo he
Ik ben blij voor je ouwe
Is je MX sindsdien niet meer uitgevallen?
Geplaatst: 09 okt 2007, 00:44
door cootjev6
marcel v6 schreef:cootjev6 schreef:ik had ook altijd last van schommelende toeren maar alleen als ik m'n koppeling in had en m in de versnelling had staan, dan ging ie steeds van 1000 naar 2000 toeren heen en weer heel snel en in z'n vrij bleef ie gewoon heel erg hoog ( 1500 a 2000 toeren) lopen.
maarrrrrr.... dit is eindelijk opgelost

gister samen met marcel op het circuit van zandvoort ff wezen afstellen doormiddel van het stel schroefje aan de bovenkant van m'n gasklephuis.
eindelijk is ie helemaal goed!

Lekker rijden zo he
Ik ben blij voor je ouwe
Is je MX sindsdien niet meer uitgevallen?
hij rijd super nu maar ik ga m nog ietsje minder toeren laten draaien denk ik.
maar ook het koppelen enzo gaat nu veeeeel lekkerder.
Geplaatst: 09 okt 2007, 21:30
door Charlie
waar dient dat schoefje uiteindelijk voor dan?
Geplaatst: 09 okt 2007, 22:02
door WhiteFinish
Dat schroefje kan je een luchtkanaal mee open of dichtdraaien.
Dat kanaal zorgt ervoor dat je motor toch nog een klein beetje lucht krijgt als deze stationair moet lopen en de gasklep dus dicht staat.