Pagina 2 van 3

Geplaatst: 30 okt 2004, 22:14
door MAD-MX-3
Als je vliegwiel kleiner word (minder massa) lijkt het me dat je juist trekkracht (koppel) onderin de toeren verliest, en dus meer toeren moet maken. Een soort 2 takt, al het vermogen bovenin de toeren. ( Correct me when i'm wrong) 8)

Geplaatst: 31 okt 2004, 11:24
door raymond-mx
je kan het een beetje verglijken met een rally auto ,die zie je wel eens afslaan bij de start als ze niet met het gas spelen .
komt ook door dat vliegwiel afdraaien (rally auto's hebben gewoon een ander vliegwiel) maar ze hebben wel een snelle aceleratie maar loop stationair wel beroerd is maar net wat je er voor over hebt

Re: vliegwiel

Geplaatst: 01 nov 2004, 09:04
door Marcjuh
cristof19 schreef:haalo weer kan iemand me zeggen of het gezond is voor je motor om je vliegwiel er af te draaien. ik weet of wist iemand die dat voor 50 euro doet alle een tijd geleden dan toch en je wint er naart het schijnt rond de 25 pk mee as da waar is natuurlijk


Dat vliegwiel zit er niet voor niets, en ze zullen de mx3 heus niet expres langzamer maken.....!!!

---------

En over de vergelijking met de rally wagens, dat zal wel opgaan maar het is een beetje appels met peren vergelijken.

Door ALLEEN het vliegwiel weg tehalen / aan te passen kom je er niet. Bij Rally wagens zijn denk ik toch wel en paar extra modificaties toegepast .. ;)

--------

Stel dat je en vermogen mee wint is 25 pk wel erg veel.

Geplaatst: 01 nov 2004, 09:09
door mx almere
Er is trouwens nog een nadeel. Het brandstofverbruik gaat flink omhoog. Je vliegwiel houdt energie vast op het moment dat je motor op toeren is en je je koppeling intrapt. Met een klein vliegwiel "valt" te toerental omlaag. Remmen op de motor wordt trouwens ook minder.

Re: vliegwiel

Geplaatst: 01 nov 2004, 15:56
door raymond-mx
Marcjuh schreef:
cristof19 schreef:haalo weer kan iemand me zeggen of het gezond is voor je motor om je vliegwiel er af te draaien. ik weet of wist iemand die dat voor 50 euro doet alle een tijd geleden dan toch en je wint er naart het schijnt rond de 25 pk mee as da waar is natuurlijk


Dat vliegwiel zit er niet voor niets, en ze zullen de mx3 heus niet expres langzamer maken.....!!!

---------

En over de vergelijking met de rally wagens, dat zal wel opgaan maar het is een beetje appels met peren vergelijken.

Door ALLEEN het vliegwiel weg tehalen / aan te passen kom je er niet. Bij Rally wagens zijn denk ik toch wel en paar extra modificaties toegepast .. ;)

--------

Stel dat je en vermogen mee wint is 25 pk wel erg veel.


ik zeg toch ook niet dat je dan het zelfde vermogen krijgt als een rally auto
ik zei je je kan het er een beetje mee verglijken,, bij een rally auto kan je goed zien wat het afdraaien of vervangen van een vliegwiel doet ;)

Geplaatst: 28 jul 2006, 14:17
door BruteFrits
Ik heb naar alle waarschijnlijkheid groeven in m'n vliegwiel, doordat koppeling naar de kl*te is gegaan. Ik wil dus of een nieuw vliegwiel of het huidige laten afdraaien.

Nieuw zijn ze vrij prijzig.... :?
Weet er toevallig iemand een adresje voor het afdraaien???

Geplaatst: 28 jul 2006, 15:38
door bramx3
ik zou gewoon ff op de sloop kijken voor een 2e handsje
heb ook een keer haarscheurtjes gehad in me vliegwiel
voor 90 euro een op de kop getikt
moet er wel bij zeggen dat die sloop duur was
kijk eens in ospel

Geplaatst: 28 jul 2006, 18:38
door Le(m)x-3
afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken als dat andere auto's doen bijv. bij een BMW :roll: kan je heel goed doen omdat daar een hele grote op zit en daar kan je ongeveer 1.5 kilo af laten draaien :bier:

Geplaatst: 28 jul 2006, 19:41
door turbulence
Le(m)x-3 schreef:afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken


denk dat ie dat zelf ook al die conclusie heeft weten te trekken na de vorige pagina ;)

alleen omdat waarschijnlijk zijn koppeling af is geweest heeft deze dus het vliegwiel iets beschadigd, en nu is de vraag of licht afdraaien/2e hands niet een optie is...

denk dat als je er niet teveel vanaf haalt, en hem gewoon resurfaced dat het wel meevalt..

en anders mooi Fidanza vliegwiel op de kop tikken op ebay :mrgreen:

Geplaatst: 30 jul 2006, 00:00
door NightQrawler
turbulence schreef:
Le(m)x-3 schreef:afdraaien bij een mx-3 is niet nodig/bijna niet mogelijk omdat er in een mx-3 al een heel klein vliegwiel zit dus als je dat zou doen zou je er niet zoveel winst mee maken


denk dat ie dat zelf ook al die conclusie heeft weten te trekken na de vorige pagina ;)

alleen omdat waarschijnlijk zijn koppeling af is geweest heeft deze dus het vliegwiel iets beschadigd, en nu is de vraag of licht afdraaien/2e hands niet een optie is...

denk dat als je er niet teveel vanaf haalt, en hem gewoon resurfaced dat het wel meevalt..

en anders mooi Fidanza vliegwiel op de kop tikken op ebay :mrgreen:


heb jij die erop?
zo ja..
en is die lichter?
wat zijn verder de voordelen?