Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 okt 2004, 18:15
door xedos
Als ie altijd schommeld kan het zijn dat je last hebt van vals lucht.Bij de V6 komt het nog wel eens voor dat de inlaatspruitstukpakkingen lek zijn.Of de rubbere aanzuigbuis tussen gasklep en luchtmeter een klein scheurtje vertoont.

Geplaatst: 28 okt 2004, 22:39
door cristof19
kan ik wel eens nagaan ik was dit weekend toch al van plan om mijn gasklephuis en inlaatspruitstukken te reinigen dus zullen we wel zien

Geplaatst: 30 okt 2004, 14:03
door Marcel_mx3
xedos schreef:Als ie altijd schommeld kan het zijn dat je last hebt van vals lucht.Bij de V6 komt het nog wel eens voor dat de inlaatspruitstukpakkingen lek zijn.Of de rubbere aanzuigbuis tussen gasklep en luchtmeter een klein scheurtje vertoont.


Xedos top advies...
Ik had dus ook een schommelend toerental, en hij sloeg zelfs bijna af.
Ik had het luchtfilter gereinigd, en dat hielp dus ook al niks.
Ik dus vandaag even me ecu gereset, maar daarna was het echt bizar,
hoe sloeg echt continu af.

De oorzaak:
De lucht inlaat slang was gescheurd, op het flexibele stuk.
Dat valt dus niet echt op omdat daar allemaal ribben in zitten.

Aangezien deze scheur dus NA de Vaf zit, zal de ecu dus door krijgen dat er erg weinig lucht binnen komt, en dat er dus ook erg weinig brandstof nodig is.

Oplossing :
Tijdelijk even duktape om de scheur heen... en op naar rvs-chroom :)

Geplaatst: 31 okt 2004, 04:54
door bramx3
klopt , t schijnt dat die slangen vaker kapot gaan
n maat van me heeft er ondertussen al 4 of 5 versleten :S

Geplaatst: 28 nov 2004, 20:18
door xedos
Graag gedaan marcel!! :biertje: Ik zal je vertellen mijn aanzuigslang van inmiddels 12 jaar oud was ook gescheurd van de week.Meteen nieuwe besteld kosten: € 89.85 = ƒ 198,- incl.BTW tsing tsing.$$ :twisted: Maar gelukkig kreeg ik 25% korting dus dan viel het wel weer mee. En dan loopt ie ook weer topie :lol:

Geplaatst: 28 nov 2004, 20:20
door Marcel_mx3
xedos schreef:Graag gedaan marcel!! :biertje: Ik zal je vertellen mijn aanzuigslang van inmiddels 12 jaar oud was ook gescheurd van de week.Meteen nieuwe besteld kosten: € 89.85 = ƒ 198,- incl.BTW tsing tsing.$$ :twisted: Maar gelukkig kreeg ik 25% korting dus dan viel het wel weer mee. En dan loopt ie ook weer topie :lol:


Inderdaad, het maakt het rijden wel weer erg plezierig als hij weer goed loopt.
Ik heb het tijdelijk met tape gerepareerd, en dan ga ik wel een keer een alu aanzuig maken.

Geplaatst: 28 nov 2004, 21:40
door crazyarjan
jah idd draai je olie dop er maar eens af als je motor stationair staat te draaien
kjk maar wat er gebeurt

Geplaatst: 29 nov 2004, 22:49
door xedos
Dan slaat hij direct af.Dat is normaal bij dit type motor.Meeste andere motoren hebbe dit niet.Dus geen zorgen maken is gewoon normaal en teken dat de motor in orde is.

Geplaatst: 01 dec 2004, 21:21
door crazyarjan
jah dat wist ik wel... :lol:

maar vind het sowieso wel een eigenaardig aggregaatje
stationair toeren verhogen in de versnelling enzo

maarre xedos misschien weet jij dit:
ik heb een keer of drie mijn gasklephuis proberen te reinigen
iedere keer als ik dat had gedaan sloeg die bijna niet aan
en startte de startmotor niet langer dan 4 seconden om vervolgens te stoppen
nu zei een collega van mij (ooit bij mazda gewerkt) dat het ook weleens aan het alarm kan liggen

alvast bedankt

Geplaatst: 02 dec 2004, 18:55
door xedos
Lijkt er inderdaad op dat het alarm de boel onderbreekt. Na reinigen gasklep moet ie gewoon normaal aanslaan maakt eerst veel toeren maar zakt vrij snel weer naar normaal. Je alarm nakijken is het advies. Geen texalarm zeker? :blink: