LPG Landi Lsi in een V6

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:Ik heb hem zo gekocht, maar is denk ik niet standaard door mazda geleverd.

Is idd een aardige duit om hem te laten inbouwen. Maar je gaat er ook aardig mee bezuinigen. plus dat lpg een hele schone brandstof is, je blok zal ook lang kunnen meegaan. Ik heb er nu ruim 220.000 opstaan en heb zolang ik hem heb nooit een probleem mee gehad.


maar ontbrandingstemperatuur bij gas is toch stuk hoger... moest je dan niet om de zoveel km de boel reviseren... was toch wel wat iets waardoor de motor gevoeliger werd ofzo..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

klopt dat de ontbrandings temperatuur hoger ligt. Hierom vervangen ze soms het kleppendeksel door een gietijzere deksel.

Ik weet niet of je om de zoveel tijd de boel moet reviseren, zover ik weet (dat is 90%) is dat bij de mijne nog nooit gedaan. Heb er nu 222.000 opstaan en geen problemen.

Laats zelf de kleppendeksel gespoten en pakking vervangen, maar ook daar was niets aan te zien dat hij te heet werdt. Wat ik van mijn monteur begreep was het blokje nog in prima staat. Zelf mijn intervallen voor het verversen van de olie hebben we vergroot, omdat de olie nog als nieuw uitzag bij de 1e interval. Dit is niet ongebruikelijk bij een lpg wagen. Heb er natuurlijk wel vol synthetische olie in zitten. Gastrol GTX

Afbeelding

Ga proberen aankomende week bij een inbouw station langs te gaan voor de vraag of een ringtank ook mogelijk is. Wil dan ook ff het hele systeem laten uitzoeken, wil graag weten wat ik er precies in heb.

Plus welke functie van de ECU worden overgenomen door de chip van de lpg instalatie.
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Ik heb in de offerte wel een ringtank staan, 55L is het geloof ik maar als ik de bodem iets omhoog laat komen (is toch diep genoeg....) kan er denk ik ook wel 70L in.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

wat ben je kwijt voor alleen de tank? als ik vragen mag.
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Poeh, echt geen idee. ik ga aankomende week even de meerprijs vragen van 70 L en dan kom ik er ook gelijk achter hoeveel rumte dit gaat schelen in de kofferbak.
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Nou, de kogel is door de kerk. A.s. woensdag 15 aug wordt er een start gemaakt met de inbouw van de gas installatie. Kost 3 dagen omdat er zoveel ruimte onder de kap van een V6 zit....
3 dgn later is hij klaar (als alles goed gaat....)
Ik zal daarna even enkele foto`s posten van hoe het er dan onder de kap uitziet en wat de ervaring is in het rijgedrag/verbruik
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Graag, weer een lpg verslaafde erbij :mrgreen:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kun je voor de volledigheid ( en evt voor de mensen die ook op gas overwillen) ook eens posten wat je ongeveer kwijt bent...

toch handig als mensen dit eens opzoeken en met een redelijke schatting hier al kunnen vinden
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
lamjanus
New member
New member
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jul 2007, 22:12

Bericht door lamjanus »

Tuurlijk, ik ben rond de 2300 Euro kwijt. Ik heb dan een 55 L tank op de plaats van het reservewiel en het flashlube valveprotector system ingebouwd.
Het gewicht gaat omhoog van 1120kg naar 55-80% 44kg =1164 dus dat gaat me 20 euro pm extra kosten.

Volgens allerlei berekeningen moet ik 11500km pj rijden voor 4 jaar lang. Alles daarboven is winst dus dat gaat makkelijk lukken want daar zit ik nu al ruim boven.
Het lekkerste gevoel blijft natuurlijk het tanken voor 20 eurie per keer...

Iemand enig idee of er ook cruise control is voor een MX3-V6?
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

je kan gewoon universele cruise controll setjes kopen en inbouwen. misschien dat autostyle dat ook wel heeft hoor.
Plaats reactie