Pagina 2 van 8

Geplaatst: 09 jul 2007, 15:08
door fabian.mx3.v6
WhiteFinish schreef:Het lijkt mij dat je nog niet al te veel verstand hebt van de verschillen tussen een klze en een turbo.

KLZE is praktisch plug and play terwijl bij een turbo een heleboel meer om de hoek komt kijken.

Ik zeggen, verdiep je eens in beide zaken via de zoekfunctie.


Klopt ,
ik heb gevonden dat een klze ongeveer op 3500 euro komt
en een turbo is duurder , maar waar het mij omgaat is hoe het precies zit met verzekeren en apk en derglijke en wat de voor en nadelen zijn

Geplaatst: 09 jul 2007, 17:50
door scary
als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.

Geplaatst: 09 jul 2007, 17:54
door Rikmx
k was (bij bastian) voor een klze met ceramische koppeling, ECU, motor spuiten, nieuwe distributie en de hele inbouw zo'n 2600 euro kwijt :mrgreen: geen geld! :bouncered:

Geplaatst: 09 jul 2007, 19:15
door martinenijenhuis
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 09 jul 2007, 20:35
door fabian.mx3.v6
jeroentje.nl heeft tegen mij gezegt dat het ongeveer 3500,- euro is
maar wat daar allemaal bij inbegrepen zit heb ik nog niet specifiek gevraagt.

hoe zit het met eventuele reparatie's aan de motor zijn de onderdelen wel gewoon te krijgen voor een KL-ZE
Volgens mij zitten zit ie bij sommige mx6jes er standaard in

Geplaatst: 09 jul 2007, 22:31
door MarcX3
martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M


Niet helemaal waar.

als er staat op je papieren 6cil moet t een 6cil zijn en geen 4 of 12cil. Adus mn APK keurmeester

voor de rest maakt t niet uit of je dr een turbo op schroeft of een klze in legt.

Wat de turbo betreft: je mag maximaal 40% meer vermogen hebben dan opgegeven. En als ik me niet vergis is dat in pks of in KW en niet in koppel.

Geplaatst: 10 jul 2007, 13:21
door fabian.mx3.v6
Blijft het uitlaat systeem hetzelfde?

Geplaatst: 10 jul 2007, 13:25
door hyperman
bij klze wel bij turbo niet. Het lijkt mij echter toch slim om eens goed rond te kijken en het een en ander te lezen want dit zijn toch wel erg basic vragen.

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:03
door raymondmx-3
het maakt niet uit, je moet pas rdw keuren als je:

4 naar 6 cilinders gaat of meer,
en als je meer dan 40% vermogen omhoog gaat en dan wel met de pk's


nou ben ik ik van een 1.6i 16v met 90pk, naar een 1.6i 16v turbo gegaan met 150pk en heb hem ook niet rdw laten keuren (maar dat risico heb ik genomen)


MarcX3 schreef:
martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M


Niet helemaal waar.

als er staat op je papieren 6cil moet t een 6cil zijn en geen 4 of 12cil. Adus mn APK keurmeester

voor de rest maakt t niet uit of je dr een turbo op schroeft of een klze in legt.

Wat de turbo betreft: je mag maximaal 40% meer vermogen hebben dan opgegeven. En als ik me niet vergis is dat in pks of in KW en niet in koppel.

Geplaatst: 10 jul 2007, 16:19
door bramx3
lees eens wat m&m zegt , de regels zijn veranderd .
het is nu wel mogelijk om van een 4 cilinder na een V6 te gaan

martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M