KL-ZE of Turbo ? (1.8 V6)

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

WhiteFinish schreef:Het lijkt mij dat je nog niet al te veel verstand hebt van de verschillen tussen een klze en een turbo.

KLZE is praktisch plug and play terwijl bij een turbo een heleboel meer om de hoek komt kijken.

Ik zeggen, verdiep je eens in beide zaken via de zoekfunctie.


Klopt ,
ik heb gevonden dat een klze ongeveer op 3500 euro komt
en een turbo is duurder , maar waar het mij omgaat is hoe het precies zit met verzekeren en apk en derglijke en wat de voor en nadelen zijn
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

k was (bij bastian) voor een klze met ceramische koppeling, ECU, motor spuiten, nieuwe distributie en de hele inbouw zo'n 2600 euro kwijt :mrgreen: geen geld! :bouncered:
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

jeroentje.nl heeft tegen mij gezegt dat het ongeveer 3500,- euro is
maar wat daar allemaal bij inbegrepen zit heb ik nog niet specifiek gevraagt.

hoe zit het met eventuele reparatie's aan de motor zijn de onderdelen wel gewoon te krijgen voor een KL-ZE
Volgens mij zitten zit ie bij sommige mx6jes er standaard in
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M


Niet helemaal waar.

als er staat op je papieren 6cil moet t een 6cil zijn en geen 4 of 12cil. Adus mn APK keurmeester

voor de rest maakt t niet uit of je dr een turbo op schroeft of een klze in legt.

Wat de turbo betreft: je mag maximaal 40% meer vermogen hebben dan opgegeven. En als ik me niet vergis is dat in pks of in KW en niet in koppel.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

Blijft het uitlaat systeem hetzelfde?
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

bij klze wel bij turbo niet. Het lijkt mij echter toch slim om eens goed rond te kijken en het een en ander te lezen want dit zijn toch wel erg basic vragen.
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

het maakt niet uit, je moet pas rdw keuren als je:

4 naar 6 cilinders gaat of meer,
en als je meer dan 40% vermogen omhoog gaat en dan wel met de pk's


nou ben ik ik van een 1.6i 16v met 90pk, naar een 1.6i 16v turbo gegaan met 150pk en heb hem ook niet rdw laten keuren (maar dat risico heb ik genomen)


MarcX3 schreef:
martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M


Niet helemaal waar.

als er staat op je papieren 6cil moet t een 6cil zijn en geen 4 of 12cil. Adus mn APK keurmeester

voor de rest maakt t niet uit of je dr een turbo op schroeft of een klze in legt.

Wat de turbo betreft: je mag maximaal 40% meer vermogen hebben dan opgegeven. En als ik me niet vergis is dat in pks of in KW en niet in koppel.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

lees eens wat m&m zegt , de regels zijn veranderd .
het is nu wel mogelijk om van een 4 cilinder na een V6 te gaan

martinenijenhuis schreef:
scary schreef:als je gaat keuren en de keurings mensen kijken onder jou kap en zien een V6 motor met turbo, dan kloppen je papieren niet meer en als ze alleen een V6 motor zien dan is het goed, want ze zien het verschil niet, en ze gaan echt geen 1.8l melk in je motor gooien om te kijken of ie dan vol is :mrgreen: dus ik zou zeggen neem klze is goed koper makkelijker in te bouwen en heeft bruute kracht.


Dit maakt tegenwoordig niet meer deel uit van de apk, dus of
er nu een 4 cil. of 12 cilinder ingelegt word, als het co maar goed is ;)

Groetjes M&M
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie