Benzine geur ?!?!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Kwam het uit de leiding of de slang?
Benzine leiding(metaal) vervangen is wel aardig klusje.
Benzine slangen(rubber) kun je zelf doen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Tiga schreef:Kwam het uit de leiding of de slang?
Benzine leiding(metaal) vervangen is wel aardig klusje.
Benzine slangen(rubber) kun je zelf doen.

nou dat kan ik dus niet zien.
zal morge ff anders als ik uit werk kom (heb ik toch me ouwe kloffie aan ff gaan voelen) maar rubber is zo vervangen lijkt mij toch? ik kan me nl haast niet voorstellen dat ik em geraakt heb op een heuvel want dan zouden echt me skirts ofzo er niet meer opzitten.
dus ik hoop dat het dan de rubbere is die gewoon verdroogt is.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Slangen zijn wel goed te vervangen. enige nadeel is dat je er slecht bij kunt komen. Zeker als het bij de aansluiting op de leiding zit of bij het benzine filter. Daar kom je ruk bij. Beste accu enzo verwijderen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Tiga schreef:Slangen zijn wel goed te vervangen. enige nadeel is dat je er slecht bij kunt komen. Zeker als het bij de aansluiting op de leiding zit of bij het benzine filter. Daar kom je ruk bij. Beste accu enzo verwijderen.


volgens mij heeft hij een 1.6... dus zal wel iets beter te bereiken zijn tov de volle bak onder de kap bij een v6 ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

haha jah heb een 1.6 :oops: :mrgreen:
ik begin nu alleen wel te twijfelen kwa de benzine leiding.
het vreemde is, ik had gus gisteravond me koelvloeistof bijgevuld tot Full en heb er niet meer mee gereden.
nu heb ik vandaag 5 min naar de garage gereden was me tankje half leeg. 5min terug naar huis koelvloeistof helemaal leeg.
de monteur vond het ook vreemd van de benzine dat ie het af en toe alleen zou doen als ik de auto een dag niet gebruikt zou hebben.
dus ik ga zometeen weer me koelvloeistof reservoir vullen en de auto starten. als ie weer gelijk begint met het dumpen ervan zal het toch dat zijn.
maar het komt in het midden van me auto eruit terhoogte van de kat.
en daar loopt toch verder geen leiding van je koelvloeistof dacht ik zo.
of het moet erlangs lopen dat het er daar afvalt.
maar ik sta voor een raadsel :x :blink:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

schijnt dat mijn waterpomp ook naar de klote is.
als die vervangen wordt moet er gelijk een nieuwe distributie riem omheen, dat is misschien een gelukje bij een ongelukje.
maarja denk dat het wel een duur geintje gaat worden :x als het zo is
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:schijnt dat mijn waterpomp ook naar de klote is.
als die vervangen wordt moet er gelijk een nieuwe distributie riem omheen, dat is misschien een gelukje bij een ongelukje.
maarja denk dat het wel een duur geintje gaat worden :x als het zo is


tsja...

elk nadeel heb zn voordeel... zowieso is het een iets ''makkelijkere'' klus als bij de v6 iig 8) en je kan er eerst weer even goed tegenaan
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Bericht door Ferio »

Ik heb zelf sindskort ook last van een bezine lucht niet altijd maar het komt eigenlijk alleen maar voor als ik bv even stil sta voor een stoplicht en dan weg rij of als ik langzaam in parkeer.

Ik heb geen idee waar het percies aan ligt, er is geen plasje te vinden, de tank loopt niet sneller leeg dan normaal en ik ruik geen bezine geur bij de achterbank (tank) of onder mijn motorkap.

Iemand een idee?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tja ik kon het ook niet vinden.
maar laat je wagen is een hele dag staan. niet rijden dus of starten en dan de volgende dag starten en gelijk ff onder je auto blijven kijken.
of je daar niet een straaltje of druppeltjes ziet komen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Ferio schreef:Ik heb zelf sindskort ook last van een bezine lucht niet altijd maar het komt eigenlijk alleen maar voor als ik bv even stil sta voor een stoplicht en dan weg rij of als ik langzaam in parkeer.

Ik heb geen idee waar het percies aan ligt, er is geen plasje te vinden, de tank loopt niet sneller leeg dan normaal en ik ruik geen bezine geur bij de achterbank (tank) of onder mijn motorkap.

Iemand een idee?


katvervanger, geen middendemper etc??

wil ook gauw ervoor zorgen dat het wat meer ruikt... aangezien je nu minder dempt en de kat ook geen uitlaatgassen verwerkt..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie