Verschil v6 blok van voor en na de facelift

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Carthago schreef:
turbulence schreef:
Carthago schreef:Maar waarom heeft de facelift v6 dan een hoger verbruik? 9,5 liter op 100 tegen 9 liter op 100 (scheelt best veel) en hoe kan het dat ze allebei exact even snel zijn terwijl het faceliftmodel minder vermogen heeft (en een kleiner toerengebied heeft waar veel vermogen wordt geleverd).

En is de moter exact gelijk gefacelift als het dashbord?


omdat die weer aan nieuwere emissievoorwaarden moest voldoen.. dit zal het verbruik wel iets in de hand hebben gespeeld.. en die paar pk's meer zorgen echt niet voor 10den van seconden sneller naar de 100...


maar de 2 blokken hebben wel een heel ander motorkarakter, bijvoorbeeld de v6 van voor de facelift levert zijn topvermogen op 6800 toeren en die van erna op 6000 toeren.

dan rijdt die van ervoor leuker lijkt me toch ofniet?

en is dan de bak ook veranderd na de facelift? (laagtoeriger lijkt me?)


motorkarakter is kwestie van software aanpassen.

bak is precies hetzelfde.

en topvermogen bij 6800 toeren lijkt mooi maar is t niet bij 7000 komt de begrenzer er in dus reken maar uit ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ok....

dit wordt ben ik bang voor een discussie die nergens over gaat....

meeste verschillen zijn nu al uitgelegd, er zijn gewoon GEEN grote merkbare verschillen in rijgedrag van een mx3 uit 1992 of eentje uit 1998...

motorblok is anders omdat de nieuwere modellen moeten voldoen aan andere milieueisen..

voor de rest zie ik net dat marc het ook nog een keer uitgelegd heeft, en dat lijkt mij wel voldoende...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gesloten