Pagina 2 van 4

Geplaatst: 20 mei 2007, 17:31
door Yence
Met 205/45/17 of 215/40/17 zit je op ongeveer dezelfde diameter als 215/35/18 maar binnen de 5% km teller afwijking regel.

Ik was niet helemaal duidelijk besef ik nu. Ik bedoelde dus met 18" of 19" velgen (met de gebruikelijke bandenmaat) OF met 17" velgen met een wat grotere bandenmaat.

Geplaatst: 20 mei 2007, 18:17
door WhiteFinish
Ik denk dat je dat niet lukt met de bandenmaat. Dit komt voornamelijk door de vorm van de wielkast.

Je hebt namelijk geen mooie ronde vorm. Je wilt boven in de wielkast gaan vullen maar aan de zijkanten kom je ruimte te kort met sturen.

Geplaatst: 20 mei 2007, 19:30
door Yence
Daar heb je ook helemaal gelijk in. De wielkasten van een MX kun je niet opvullen a la Audi of Honda. Maar met een grotere omtrek compenseer je wel voor de grote afmetingen van de wielkasten, zowel in de hoogte als de breedte (gezien van de zijkant).

Geplaatst: 21 mei 2007, 18:53
door Xtremer
M-Xtreme Heeft net zijn auto ook opgemeten.

Hij heeft ook een V6 (KLZE) en zijn auto is verlaagd (40mm)

Hij kwam uit op 126,9 Cm vanaf de grond gemeten..... (17/205/40)
Ik snap eventjes het allemaal niet meer.
Ik kom uit op 127 vanaf de grond gemeten (16/205/45) niet verlaagd.... (Zover ik weet I.I.G.)

Geplaatst: 21 mei 2007, 18:58
door MarcX3
haha iedereen zit nu de hoogte van zn mx op te meten terwijl t helemaal geen nut heeft!!!!


Heeft iedereen dezelfde banden?
heeft iedereen dezelfde velgen?
En heeft iedereen dezelfde verenpakket/ even goed ingezakte verenpakket. Inzakken zit niet zoveel in maar toch ff voor de vergelijking

volgens mij kun je net zo goed de golven van de zee opmeten. Er is geen eenheid. je kan pas vergelijken als je 2 dezelfde mxjes hebt met dezelfde velgen/banden en dezelfde verenpakket wat gelijkertijd ongeveer gemonteerd is.

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:04
door Yence
Om te beginnen hebben die 2 bandenmaten al een verschil in diameter, niet veel, maar toch. Verder kan een fabrikant wel opgeven dat een set veren je wagen 4cm verlaagt, maar dat ligt uiteindelijk toch echt aan 't gewicht van de wagen. Daarbij moet je ook nog's de slijtage van de rubbers van de ophanging, de verschotels en de dempers/veren bijrekenen. Het gaat allemaal om milimeters, maar alles bij elkaar gerekend....

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:07
door M-Xtreme
Xtremer schreef:M-Xtreme Heeft net zijn auto ook opgemeten.

Hij heeft ook een V6 (KLZE) en zijn auto is verlaagd (40mm)

Hij kwam uit op 126,9 Cm vanaf de grond gemeten..... (17/205/40)
Ik snap eventjes het allemaal niet meer.
Ik kom uit op 127 vanaf de grond gemeten (16/205/45) niet verlaagd.... (Zover ik weet I.I.G.)


klopt en heb ook nog wat audio-spul (zal niet veel uitmaken maar toch)

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:11
door Yence
Dat maakt toch wel wat uit. Ik had 1 versterker, een condensator, 2 speakers en wat houtwerk achterin liggen. Toen ik die spullen uit de wagen haalde stond'ie 4 a 5mm hoger (achter).

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:37
door woytek
Yence ik snap best wel wat je bedoelt maar 4cm is best veel en als ik dan zie dat iemand 127cm heeft MET verlaging dan vind ik dat toch raar gezien ik ook 127cm heb. Opmeten heeft wel degelijk nut want 4cm zak je niet zomaar.

Ik zal nog voor de zekerheid even meten.

Geplaatst: 21 mei 2007, 19:43
door MarcX3
heb je Yence en mijn post gelezen?

kan echt wel 4 cm.

als die gast zn 4cm verlagingsveren er pas onder gezet heeft kan t zijn dat ze nog niet ingezakt zijn.

er zijn zoveel factoren die invloed hebben op de hoogte.