Monteren plasma tellerplaten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

maar alles dimmer en keuze tussen groen en blauwe zit toch op de afstandbediening die er aan vast zit. dus waarom apart aansluiten???

ik heb gisteren alles er in gezet mss dat ik nog wel een makkelijke tekening op de comp kan maken hoe je ze om de pinnetjes moet krijgen.
omdat dat het moeilijkste gedeelte van alles is.
one racer without a master.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

omdat ik ten eerste geen goed plek heb voor dat ding en ten tweede ik hem toch niet op groen ga zetten omdat ik dat niet mooi vind..

dus zo toch net zo makkelijk, schakeldraad moet je toch hebben zodat de tellerplaten aanspringen zodra je de verlichting omzet, voordeel is dat die draad dus ook gedimd wordt via het dashboard, dus miz 2 vliegen in 1 klap..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

turbulence schreef:omdat ik ten eerste geen goed plek heb voor dat ding en ten tweede ik hem toch niet op groen ga zetten omdat ik dat niet mooi vind..

dus zo toch net zo makkelijk, schakeldraad moet je toch hebben zodat de tellerplaten aanspringen zodra je de verlichting omzet, voordeel is dat die draad dus ook gedimd wordt via het dashboard, dus miz 2 vliegen in 1 klap..


Tja ik weet niet of het wel zo verstandig is de voeding van de tellerplaten te laten dimmen door de standaard dimmer. Vaak zijn er bepaalde voltages wel altijd 12 volt nodig dus je kan niet zomaar de voedingsspanning veranderen. Mooiste is gewoon hem op de vaste 12 volt van de verlichting te zetten en het besturingspaneeltje aan de zijkant van je dash te monteren (bij het afneembare kapje).
Afbeelding
ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

ik heb hem rechts onder de dash zit een klein sleutel bakje in de dashboard van de achterkant een gat in gemaakt waar bestuuring in kan en daar ingedaan . niemand die het ziet. en makkelijk er uit te halen klepje open :D:D


turbulance klopt als je groen niet gebruikt is dat ook een manier :D:D:d
one racer without a master.
ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

ik ben even bezig geweest om makkelijk via plaatje duidelijk te maken hoe je die plaatjes om de tellerpin doet.
hoop dat het duidelijk is als er fouten tussen zitten zeg het maar.
maar zo heb ik het gedaan en is het gelukt.

Afbeelding

Afbeelding
one racer without a master.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooie beschrijving hoor :)

Heb je de naalden linksom of rechtsom gedraaid ?? (misschien dat het van belang is)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik vind het erg tricky om de wijzers te verschuiven.

Zoals ik het ander topic al gemeld, heb ik zelf de temperatuur meter eruit gehaald, ik meen 2 schroefjes aan de voorzijde, dan kun je namelijk wel makkelijk de tellerplaat monteren. Je kunt hem over de 2 bestaande naalden schuiven. Vervolgens monteer je de temperatuur meter weer.
ronin
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 154
Lid geworden op: 11 jul 2006, 15:23
Locatie: almelo

Bericht door ronin »

is ook een mogelijkheid maar ik kende die manier niet zi en om er in mijn eentje schrofjes los te draaien wat ik niet weet. nam ik die risico niet en bij mij doet alles het perfect :D:d

qua omdraaien maakt opzich niet uit die meters moeten zwelf ook op en neer maar voel je weerstand natuurlijk niet er overheen drukken.
one racer without a master.
JapSpeedv6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen

Bericht door JapSpeedv6 »

ronin schreef:ik heb hem rechts onder de dash zit een klein sleutel bakje in de dashboard van de achterkant een gat in gemaakt waar bestuuring in kan en daar ingedaan . niemand die het ziet. en makkelijk er uit te halen klepje open :D:D


turbulance klopt als je groen niet gebruikt is dat ook een manier :D:D:d


ik heb ook plasma tellerplaten met schakelkastje voor dimmen..blauw en groen. en blauw vindt ik idd ook een stuk mooier, maar das voor een ieder persoonlijk. hij is al weggewerkt en zit nu aan zijkant tussen deur en dashboard geplakt, maar in sleutelbakje ofzo is wel bter idee..missch nog eens ff veranderen. ;)
Japanese cars...is what i prefer!
Plaats reactie