Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 mei 2007, 04:53
door dimmowamel
OBD1 is toch juist 91/94, met ouder wordt bedoeld voor 94 dus.

Geplaatst: 09 mei 2007, 08:15
door bramx3
ik dacht dat obd2 idd ook van na de face lift was

Geplaatst: 09 mei 2007, 08:52
door WhiteFinish
Meende ik ook ;)

Maar even om terug te komen op jou Tiga.

Fullsize kon geen chips in een kl31 of kl36 ecu zetten. Hij heeft het geprobeerd maar het resultaat was er niet. Als ik het goed heb moet je dan eerst al een k01 of k05 ecu hebben.

Geplaatst: 09 mei 2007, 14:25
door M-Xtreme
WhiteFinish schreef:Meende ik ook ;)

Maar even om terug te komen op jou Tiga.

Fullsize kon geen chips in een kl31 of kl36 ecu zetten. Hij heeft het geprobeerd maar het resultaat was er niet. Als ik het goed heb moet je dan eerst al een k01 of k05 ecu hebben.


dat is dan wel jammer want ik heb een kl36 ecu dus houd het voor mij zo,n beetje op hier...

Geplaatst: 09 mei 2007, 14:26
door WhiteFinish
Heb er zelf ook nog een tijdje voor gekeken.

Maar het betekent gewoonweg die ecu ergens vinden en luchtmassameter vinden.

Geplaatst: 09 mei 2007, 15:16
door Sebastian
Alvast bedankt voor alle info en tips!

Alleen als ik het dus goed begrijp kan ik de chip niet in mijn eigen Mx3 zetten omdat deze uit 97' komt? (En dus van na 94' is... :s)

Zijn er dan mogelijk, of heeft iemand mogelijk dan gekopieerde chips die wel in een Mx3 van na 94'kunnen?

Zo niet, wat is dan het alternatief? Zou ik dan ''zelf'' bij het bedrijf in Alpen een de Rijn zo'n chip kunnen laten maken voor een Mx3 van na 94'?

Geplaatst: 09 mei 2007, 15:51
door Fullsize
Je hebt een mogelijkheid om je mx van na '94 te veranderen maar niet met een chipje. Een piggyback systeem moet er dan overheen geplaatst worden. Daarin zijn vele mogelijkheden, maar niet goedkoop.

Geplaatst: 09 mei 2007, 18:31
door turbulence
Sebastian schreef:Alvast bedankt voor alle info en tips!

Alleen als ik het dus goed begrijp kan ik de chip niet in mijn eigen Mx3 zetten omdat deze uit 97' komt? (En dus van na 94' is... :s)

Zijn er dan mogelijk, of heeft iemand mogelijk dan gekopieerde chips die wel in een Mx3 van na 94'kunnen?

Zo niet, wat is dan het alternatief? Zou ik dan ''zelf'' bij het bedrijf in Alpen een de Rijn zo'n chip kunnen laten maken voor een Mx3 van na 94'?


waar je ?? paar honderd euro betaald voor eigenlijk heel weinig... de kosten wegen niet op tegen de winst die je ermee behaald... bij n/a motoren is de winst minimaal, praat je over een paar PK met een paar NM koppel winst..

zou liever die paar 100 euro bewaren en ergens in steken waar je resultaat van hebt optisch of motorisch

Geplaatst: 12 mei 2007, 12:56
door Sebastian
Ok dan....

Dus kortom kan ik concluderen dat een ''powerchip'' icm aangepaste luchtranges geen tot weinig zin heeft voor een Mx3 van na 94'? (Op kosten vermogenswinst verhouding gezien dan).

Is er dan mogelijk aan ander alternatief ?)? Iets dat redelijk wat vermogen opbrengt terwijl de kosten relatief laag zijn>? En dan heb ik het niet over een turbo, KLZE, etc maar iets ''kleiners''......

Ik heb momenteel een cold air intake, Green filter, dubbele Remus uitlaat.... Ik zat te denken om een katvervanger eraan toe te voegen.... Heeft een katvervanger enige vermogenswinst? Of is het meer geluidsopbrengst?

Geplaatst: 12 mei 2007, 14:04
door OizO
Katvervanger merk je wel een beetje hoor, maar is neit opzienbarend veel meer vermogen hoor ;) dan moet je toch aan de grotere dingen denken.... (KLZE (of DE), turbo, supercharger enz...) :roll:

Daarintegen wordt het geluid wel een stuk vetter :mrgreen: :clown: