toerental probleem Gasklephuis reinigen / bougies controlere

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

wat turbulence al zei: gasklephuis eens controleren.

die komt na je luchtfilter ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

MarcX3 schreef:wat turbulence al zei: gasklephuis eens controleren.

die komt na je luchtfilter ;)


Toen ik mijn vorige post aan het typen was had ik de post van turbulence nog niet gelezen.

Op welke manier kan ik het gasklephuis controleren?
De luchtfilter moet zkr los? Wat moet er verder gebeuren?

Ik denk ik vraag het voordat ik mn MX helemaal naar sloop help ;)
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

oow ik heb korte handleiding gevonden 'hoe het gasklephuis schoon te maken'. Is trouwens een post van turbulence :)

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4801&postdays=0&postorder=asc&highlight=gasklephuis&start=10

Morgen ga ik even langs de garage en vraag of ze dit even willen doen.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

gcw schreef:oow ik heb korte handleiding gevonden 'hoe het gasklephuis schoon te maken'. Is trouwens een post van turbulence :)

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4801&postdays=0&postorder=asc&highlight=gasklephuis&start=10

Morgen ga ik even langs de garage en vraag of ze dit even willen doen.


hey, toevallig :mrgreen:

maar goed, zoals ik daar ook aangeef, dit kun je zelf ook wel, zelfs met 2 linkerhanden, of geen linkerhand is dit nog een easy klusje...

goed kijken wat je loshaalt en er kan weinig misgaan...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

turbulence schreef:
gcw schreef:oow ik heb korte handleiding gevonden 'hoe het gasklephuis schoon te maken'. Is trouwens een post van turbulence :)

http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=4801&postdays=0&postorder=asc&highlight=gasklephuis&start=10

Morgen ga ik even langs de garage en vraag of ze dit even willen doen.


hey, toevallig :mrgreen:

maar goed, zoals ik daar ook aangeef, dit kun je zelf ook wel, zelfs met 2 linkerhanden, of geen linkerhand is dit nog een easy klusje...

goed kijken wat je loshaalt en er kan weinig misgaan...


Ik zal binnekort het gasklephuis controleren en zowieso meteen reinigen.

Bedankt voor de info :bier:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

@ MarcX3. Het kan evengoed iets met de bougies of kabels zijn. Als die niet helemaal goed meer zijn kunnen ze af en toe zorgen voor storing.

Je kan het altijd even bekijken om die storing uit te sluiten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

WhiteFinish schreef:@ MarcX3. Het kan evengoed iets met de bougies of kabels zijn. Als die niet helemaal goed meer zijn kunnen ze af en toe zorgen voor storing.

Je kan het altijd even bekijken om die storing uit te sluiten.


Dat is wel een goed idee lijktme.
Meteen de bougies ook nakijken. Kan tuurlijk geen kwaad er gelijk nieuwes in te zetten :)

Klaat hier nog wel weten wat nu precies de oorzaak was van het toerenprobleem.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

WhiteFinish schreef:@ MarcX3. Het kan evengoed iets met de bougies of kabels zijn. Als die niet helemaal goed meer zijn kunnen ze af en toe zorgen voor storing.

Je kan het altijd even bekijken om die storing uit te sluiten.


mijn bougiekabels waren zo slecht dat in t donker alle kabels zichtbaar waren doordat je de vonken er door heen zag lopen

blokkie liep als de brandweer.

zijn je bougies en of je kabels dermate slecht dat ze geen vonken doorgeven, zul je het gelijk aan de motor merken doordat die of erg slecht start of heel erg onregelmatig gaat lopen. hij blijft dan iig niet bij een vast toerental hangen. Motor zakt dan terug in toeren.

Laatste tijd hier op t forum gaat iedereen veel te gauw naar de kabels en bougies kijken. wanneer geven die nou storing dan? Zelden toch.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

MarcX3 schreef:
WhiteFinish schreef:@ MarcX3. Het kan evengoed iets met de bougies of kabels zijn. Als die niet helemaal goed meer zijn kunnen ze af en toe zorgen voor storing.

Je kan het altijd even bekijken om die storing uit te sluiten.


mijn bougiekabels waren zo slecht dat in t donker alle kabels zichtbaar waren doordat je de vonken er door heen zag lopen

blokkie liep als de brandweer.

zijn je bougies en of je kabels dermate slecht dat ze geen vonken doorgeven, zul je het gelijk aan de motor merken doordat die of erg slecht start of heel erg onregelmatig gaat lopen. hij blijft dan iig niet bij een vast toerental hangen. Motor zakt dan terug in toeren.

Laatste tijd hier op t forum gaat iedereen veel te gauw naar de kabels en bougies kijken. wanneer geven die nou storing dan? Zelden toch.


Ehmm ik weet het niet hoor maar een kabelbreuk zal inderdaad niet zo veel problemen geven. Als de contacten van je kabels slecht zijn door corrosie of slijtage dan kan het wél voor problemen zorgen. Er zijn denk ik al veel mensen die merkten dat de mx-3 met andere kabels beter liep.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

woytek schreef:
MarcX3 schreef:
zijn je bougies en of je kabels dermate slecht dat ze geen vonken doorgeven, zul je het gelijk aan de motor merken doordat die of erg slecht start of heel erg onregelmatig gaat lopen. hij blijft dan iig niet bij een vast toerental hangen. Motor zakt dan terug in toeren.


Laatste tijd hier op t forum gaat iedereen veel te gauw naar de kabels en bougies kijken. wanneer geven die nou storing dan? Zelden toch.


Ehmm ik weet het niet hoor maar een kabelbreuk zal inderdaad niet zo veel problemen geven. Als de contacten van je kabels slecht zijn door corrosie of slijtage dan kan het wél voor problemen zorgen. Er zijn denk ik al veel mensen die merkten dat de mx-3 met andere kabels beter liep.


Eeuhm tsja :? :roll:
Driven by a sixpack
Plaats reactie