Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 apr 2007, 21:10
door crazyarjan
Bij de meeste japanse merken zit er een temperatuur voeler op het kachelhuis.. zodra de verdamper beneden een graad of 3 tot 5 komt
wordt de pomp uitgeschakeld als de temperatuur weer d'r weer boven komt schakelt de cpomp weer in ,dit kan die schokken geven die jij voelt..


gr arjan..

Geplaatst: 19 apr 2007, 22:15
door xedos
Het komt omdat bij de mx-3 een aan/uit compressor is gemonteerd. Een oude type airco compressor die in de moderne auto's van nu al heel lang niet meer gebruikt wordt. Dat zijn airco compressoren met variabele compressie. deze past zich aan afhankelijk van de vraag naar meer of minder koelen. Deze pomp slaat dus niet steeds in, maar draait continu.En dan voel je het schokken niet meer. Het is overigens wel logisch dat je zulke schokken voelt, want er wordt wel even zo'n 7 tot 10pk weg gehapt als het ware.

Zo beetje uitleg over airco's ;)