afslaan bij warme motor bij loslaten gas

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

turbulence schreef:als ie verder wel goed start, maar na de startprocedure vlak daarna afslaat zou ik toch eens kijken naar ook je luchtinlaat en VAF...

als er een lek in je luchtinlaat zit, of een vacuumlek dan heb je kans dat de motor zomaar na het starten uitslaat...


Hij slaat niet af maar het lijkt alsof hij op het punt staat af te slaan. Ik heb al even gekeken naar de luchtinlaat en die ziet er als nieuw uit. De auto komt dan ook uit 98.
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Iemand misschien een idee wat het slechte starten kan veroorzaken?

Vanmiddag (mooi weer) wilde ik hem starten om hem te wassen. De startmotor draaide wel 5 seconden en niet echt regelmatig. Hij sloeg toen aan maar het duurde nog wel 3/4 seconden voordat hij echt lekker liep.

Toen na het wassen ging ik even een stukje rijden en toen deed hij het in een paar seconden! Er zat misschien een half uurtje tussen, hoe kan er nou zo'n groot verschil tussen zitten?

De inlaatslang is echt als nieuw, geen veroudering te zien dus lijkt me sterk dat deze kapot is. Mocht het zo zijn, er komt binnenkort toch een alu cold air intake in, toch turb? :clown: :bier:

Als de ontsteking (wat een zwak punt is bij de V6) kapot blijkt te zijn. Wat is er dan precies kapot. 'Je ontsteking is kaduuk' is namenlijk nogal breed. Dus zijn de kabels dan slecht, je bobine? of bougies?

Alvast bedankt! :bier:
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Goede bougies schijnen ook best belangrijk te zijn :roll:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

misschien heb je last van vastzittende injectornaalden.

bij een autozaak hebben ze van dat spul er voor
Driven by a sixpack
Plaats reactie