GUN schreef:, is moeilijk aan te komen, dus wel aan te komen!
Kijk dat is duidelijke taal
Groetjes M&M
en daar is zeer moeilijk aan te komen, zoals snipes al zij er zijn zeer veel verschillende types motoren en om dan het goede onderdeel erbij te vinden is zeer moeilijk en zeer zeldzaam aan te komen.
Ja bedankt snipes, ik weet ook dat het niet makkelijk gaat worden maar één ding ik ga er voor, ben vandaag een beetje bezig geweest met het demonteren van diverse onderdelen maar moet zeggen het ziet er allemaal nog netjes uit, maar ben wel van plan om het blok te revicere, alleen dan de dingen die nodig zijn,zat te denken aan zuigerveren lager schalen cillinders honen overmaat zuigers en cillinderkopje natuurlijk, maar dat is nu eigenlijk nog moeilijk te zeggen, ken een jonge werkt bij rivisie bedrijf dus hun bepalen wel wat er vervangen moet worden, maar je hebt altijd wat in gedachten,
[quote="GUN"]Hallo,
ik ga morgen een turbo blok kopen voor de mx3, het is een 1.6 turbo en mijn vraag is wie heeft hier ervaring meej? en kan ik zonder aanpassingen van de motorsteuen het blok er in hangen, en welke versnellingsbak zal er onder passen? zit namelijk geen bak en geen ecu en geen luchtmassa meter bij, en ook geen kabelboom, dus heeft iemand wat liggen laat het me weten, graag wat info.
hoi past er zo in hoor, je moet alleen de carter pan van de mx3 overzetten de vliegwiel van de mx3 overzetten compleet met koppeling en drukgroep. en de motor steunen van de blok en een gat in je motorkap maken voor de lucht inlaat want de lucht inlaat is te hoog dus een lucht happer erop. voor de rest kan je alles van de mx3 gebruiken oja een de uitlaat heeft de zelfde flens alleen past het net niet omdat je hem moet verdraaien, wat ik heb gedaan is de originele uitlaat down pipe van de gtx blok aan de flex pipe gelast, dan ben je klaar.
als je foto wilt moet je ff mailen. ik had het in twee avonden klaar.
[quote="GUN"]Hallo,
ik ga morgen een turbo blok kopen voor de mx3, het is een 1.6 turbo en mijn vraag is wie heeft hier ervaring meej? en kan ik zonder aanpassingen van de motorsteuen het blok er in hangen, en welke versnellingsbak zal er onder passen? zit namelijk geen bak en geen ecu en geen luchtmassa meter bij, en ook geen kabelboom, dus heeft iemand wat liggen laat het me weten, graag wat info.
Groeten Sander[/quote,
ik heb alle onderdelen liggen die je nodig heb, want ik heb het blok vorig jaar er weer uithaald en zit nu bij mij in de schuur, ik heb heel de blok gereviseerd, hij reed echt perfect ik heb er maar twe wken mee gereden want daarna moest ik de blok er weer uit halen omdat een lager van de nokkenas was ingelopen, ik denk dat er bij het schoonmaken van de kop vuil in de olie geleider was blijven steken, voor de rest is hij helemaal goed, wel jammer want ik had de kop gevlakt en de poorten gepolijst, twee fidanza vertelbare camgears, nieuwe uitlaatkleppen en alle zetels opnieuw geschuurd en tevens nieuwe klepseals.. en oliekeerrringen etc...
alleen jammer van de ingelopen nokkenas, ik weet niet of de zetel van de nokken as gerepareerd kan worden. als er vragen zijn hoor ik het wel. ik wil wel een ruil doen, ik wil graag een k8 blok dan kan je van mij alles meenemen compleet draadboom ecu etc...compleet (behalve de findanza camgears)
Zou je niet eens een aantal foto's etc kunnen posten van jou ombouw project? Vind het best interessant om te lezen !
ik weet niet hoe je foto's invoegt, ik heb ze naar je email adres gestuurd je mage ze op de site zetten als je wilt.\\
vrg toni
www.photobucket.com hier kun je ze uploaden, dan krijg je een imagelink, deze zet je hier in je bericht en de foto staat er, als je zo'n blok in 2 dagen kan inbouwen lukt je dat vast ook wel
Verder heeft deze jongen denk ik wel genoeg waarschuwingen gehad over zijn werkwijze, dat weet ie nu wel, laten we hem verder gewoon helpen