krasjes van poetsen op motorkap :'(

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

zeeland_ownz schreef:kan je daarmee alleen de plek doen zonder dat je verschil ziet of is het beter om de hele motorkap te doen?


Dat kan je beter aan mensen vragen met veel ervaring. Mij lijkt het mogelijk een deel van de kap te doen, maar het beste resultaat krijg je denk ik toch met de hele kap.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

het is beter om dan gelijk de hele motorkap te doen, maar zou me ff goed laten informeren welke je moet hebben.

Hoe lager het nr van de creme hoe meer je er af haalt. Ik gebruik nr. 7 als een gewoon autowas (is ie ook voor bedoeld)
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Net als schuurpapier: des te fijner de korrel, des te minder je eraf haalt en des te gladder het resultaat 8)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar wat voor krassen zijn het dan? tot op het metaal? of echt oppervlakkig in de toplaag?

commandant is wel goed spul, dat opzeker, krasjes in toplaag polijst je er zo wel mee weg...

maar gebruik altijd een schone emmer water bij het schoonmaken van de auto, ik werk altijd met 2 emmertjes, 1 met schoon water en eentje met zeep... poetsen, en dan de spons schoonmaken in het andere emmertje, zo voorkom je dat je stukjes ergens wegveegt wat in de spons blijft hangen en later ergens anders weer kan gaan krassen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

ik normaal ook maja kon geen 2de vinden en dan moet het weer net zo zijn dat ik pech heb :'(
zeeland_ownz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 nov 2006, 20:50
Locatie: zeeland (driewegen)

Bericht door zeeland_ownz »

eindelijk ze zijn zo goed als weg.. heb speciale kras verwijderaar gehaald dat 3x geprobeerd.. echt bugt werkt van geen meter.. toen heb ik de motor kap maar helemaal gedaan met commandant en hij ziet er weer zo goed als nieuw uit.. maja nu heeft gvd de buurman met zn auto tegen me bumper gezeten isie afgescheurd.... :'( hangt los weet iemand toevallig waar je zo maar een klein stukje polyester ofzo kan halen of van da vloeibare spul ik baal er echt behoorlijk van maja shit happens.. en zoals gewoonlijk geeft de verzekering niet thuis als ze moeten betalen
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Dat betekent dus dat je buurman niet verzekerd is!!
Dan zou ik hem maar even aangeven bij de politie, komt het
als nog goed ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Mag ik vragen hoe dat commandant voor jou werkte op de motorkap? Mijn orginele voorbumper is namenlijk gespoten ivm steenslag, en nu is dus een kleurverschil zichtbaar. Is jouw lak nu ook echt weer als nieuw, dus zal het kleurverschil minder worden? :)
Plaats reactie