Informatie over uitlaat met behoud van V6 geluid

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Rikmx schreef:Met een remus zit je altijd goed... geen gebrul of geresoneer meer zoals ik met een freeflow had! nu is er duidelijk een "v6" sound met OBX spruitstukjes klinkt het helemaal top:D (ook als je veel snelweg rijd)


maar de kwaliteit van een immitatie uitlaat.. roest even hard...
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

mijn remus is van rvs, zit dr ruim een jaar onder en hij ziet er nog als nieuw uit...

(op ebay.de zijn dr meestal wel een paar te vinden)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Rikmx schreef:Met een remus zit je altijd goed... geen gebrul of geresoneer meer zoals ik met een freeflow had! nu is er duidelijk een "v6" sound met OBX spruitstukjes klinkt het helemaal top:D (ook als je veel snelweg rijd)

Waar heb jij die OBX spruitstuk vandaan eigenlijk?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

ebay.de 250 euro
(had daar laatst voor 7euro een stel echte H&R universele 15mm spooverbreders vandaan, inclusief de bouten!! hehe)

turbulence had die spruitstukken voor nog minder...
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Maar waar op Ebay zoeken jullie dan naar spullen voor de MX?
Ik kan moeilijk onderdelen vinden altijd.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

uh mogen we wel zo ver off topic gaan?

FÄCHERKRÜMMER <-- is spruitstuk in het duits... meestal staan ze onder ford probe als je onder mx3 zoekt vind je idd niet zo veel
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Thnx voor de info ;)
Zal eens kijken.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

idd, je zegt het goed rik...

zulke info kan je ook via een PB doen marcel, hou het ONTOPIC!!!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Hierbij roep ik dit topic weer tot LEVEN! :wave:


Ik heb namelijk nog niet echt een antwoord gezien op de vraag. Ik heb ook een v6 en als ik daar dan een freeflow onder doe dan word het een hele lage brom waarbij het V6 geluid een beetje verdwijnt?

Wat voor uitlaat genereerd dan zo'n hoog race geluid? Kan je dan gewoon de einddemper vervangen door RVS buis met mooie universele eindstukjes? :mrgreen:

Mooiste is wel dubbel, zoiets als harrie :oops:
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

Ik had eerst een (gedempte) JT katvervanger en een remus einddemper, onder de 3000 toeren was er bij gas geven een diepe resonerende brom. na het plaatsen van OBX spruitstukjes was dat weg en is de auto stiller en klinkt hij vooral bij hoge toeren heel mooi. Dus geen zwaar gedreun maar echt racy v6 (daar ben je denk ik op uit). heb nu het plan om over een paar maanden de middendemper te vervangen door een rechte pijp hij is nu namelijk erg stil en zonder middendemper ben ik ook af van de schotdempers die het vermogen wat afknijpen.

nadeel met freeflow is vaak hoe hij bevestigd wordt; stukjes buis worden aan elkaar gelast om de goeie kromming te krijgen wat meer weerstand geeft dan een mooi gebogen pijp. De interne diameter van een freeflow demper is vaak groter dan de interne diameter van de rest van de uitlaat, gevolg: versterkt geluid (gebrom en geresoneer)
Plaats reactie