remlichten probleem?!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

remlichtschakelaar? waar zou k dat ding moeten vinden?

En t zijn overigens alleen de lichten die vervelend doen.Ik kan WEL gewoon remmen.

Mn remschijven zijn wel aan vervanging toe, is ook onderweg, maar dat zal toch niet als gevolg hebben dat de remlichten ermee stoppen?

Ik ging net nog ff achterin kijken en 1 ding viel mij op;

waar de krik hoort te zitten stak een dikke en een dunne zwarte draad eruit, die dikke leek enigszins los te zitten, heb em terug geduwd, kreeg em er niet helemaal uit,misschien dat daar iets aan los is gegaan ofzo ,kan dit?
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

neej licht niet aan je remschijven of blokken.
die remlichtschakelaar zit bovenin bij je rempedaal, als je je pedaal volgt omhoog kom je vanzelf een schakelaar tegen met daaraan een stekker met 2 aansluitingen als je die stekker nouw effe doorverbind en je remlichten branden dan wel dan is je schakelaar kapot en anders zou ik je achterlichten er maar is uitschroeven om te kijken voor die losse draden maar ik heb er ook 2 los liggen achterin. een zwart rode geloof ik.

gr ed
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

heb ff gezocht, zag idd een en ander zitten waar ik niet eens het bestaan vanaf wist. Niks zit los ofzo, alles ziet er oke uit.

Lampen heb k allebei losgehad gister, ook niks vreemds.

Ik ga wel morgenochtend vroeg naar de mazdadealer, hopen dat zij weten wat het is en het kunnen fixen.
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

probeer eerst die schakelaar dan voordat je naar de garage gaat;) is 5 minuten werk
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

ja, ik heb die schakelaar ff losgehaald,maar waar kan ik em aan doorverbinden dan.

ik zie niets :oops:
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

aan die schakelaar zit een witte stekker met 2 aansluitingen,die stekker pak je eraf.
dan pak je een paperclip ofzo doe je de ene kant in het ene gaatje van de stekker en de andere kant van de paperclip naar het 2e gaatje;)
dat laat je effe zo in elkaar hangen zet m op contact en je kijkt of je remlichten branden als ze dan wel branden is je schakelaar stuk.
nouw makkelijker kan ik t niet uitleggen:P zo gaat t wel lukken hoop ik
succes
gr ed
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

maar dan maak je toch geen contact meer met de rem zelf?

als je dat stekkertje lostrekt en van de ene naar de andere uitgang een paperclip hangt? iigeval,ik deed het net en er brandde niets.

Of bedoel je witte stekkertje los en dan tussen de schakelaar en witte stekkertje een paperclip?

groeten,Tino :clown:
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

neej gewoon zonder de schakelaar. dat doorverbinden wat je dan doet word normaal gedaan door die schakelaar zodra je de rem intrapt maar als je gedaan hebt wat ik net heb gezegd en je remlichten branden nog niet dan is je schakelaar goed.
zekering onder de motorkap had je gecontroleerd he?
Tino
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 nov 2006, 16:19
Locatie: Rotterdam

Bericht door Tino »

onder de motorkap niet, er zit naast je koppeling zo'n doosje zekeringen(mx3 V6 bj 92), die heb ik allemaal nagelopen, zijn allemaal goed!

Pff, ik word er echt moe van ,snap niet waarom die t niet doet.

Maargoed, ik zal die paperclip er maar wat steviger inprutsen, misschien dat dat fout ging.

Maar watvoor zekering onder de kap had je het over?
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

er zitten 3of4 zekeringen onder je motorkap. als je voor je auto staat aan de rechterkant zit ook een zekerings kasje 1 van die zekeringen is voor je remlicht dacht de 2e van links kijk daar maar is naar dan
Gesloten