1.6 sohc turbo

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

uhm..

neem aan dat ie een BPT bedoeld, en die hebben een stuk sterkere internals als de i4 die in een mx3 1.6 zitten, is net wel ff ander blokje
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

turbulence schreef:ok...

even ter info...

vorige keer is tony ook al beetje afgekraakt hier op het forum omdat niemand hem geloofde..

ik heb de berichten gelezen tussen hem en marc toendertijd en ik denk zeker dat hij wel serieus is, maar geef hem aub eerst een kans voordat we gaan kraken...

woordkeuze was ook niet die van mij geweest, maar daar gaan we elkaar niet op beoordelen right...

dus aub serieus reageren hier, anders kan het gebeuren dat er bepaalde posts in de bermuda driehoek belanden ;)


Ik denk dat dat vooral ligt aan de woordkeuze en de toon die hij daarmee zet.
Wat betreft die 200pk dat moet geen probleem zijn zolang je de benzine toevoer maar goed hebt geregeld,als hier 1 kleine foutje in zit dan is het dag blok.
Wanneer is de test eigenlijk geslaagd? als hij een jaar met het blok rondrijdt?
Het is namelijk moeilijk te bewijzen aangezien het goed kan zijn dat hij nu 150.000 met het blok rijdt terwijl dit anders misschien 300.000 was voor het blok op is.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ben benieuwd :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik ben dr ook wel benieuwd naar

Ik ga met Toni mee want volgens mij moet t ook kunnen. 200 uit een 90 pk blok, tuurlijk zal die iets minder lang meegaan maar t kan zeker.

bij tractorpulling halen ze 2000 pk uit een 200 pk blok, ik bedoel maar, zijn wel iets meer modificaties aan maar t is dus zeker mogelijk.
Driven by a sixpack
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

Begrijp ik goed dat het hier om een 8 kleppertje gaat ?
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

MarcX3 schreef:Ik ben dr ook wel benieuwd naar

Ik ga met Toni mee want volgens mij moet t ook kunnen. 200 uit een 90 pk blok, tuurlijk zal die iets minder lang meegaan maar t kan zeker.

bij tractorpulling halen ze 2000 pk uit een 200 pk blok, ik bedoel maar, zijn wel iets meer modificaties aan maar t is dus zeker mogelijk.

Heb je hem weer met ze tractors :clown: :mrgreen:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

marcel v6 schreef:
MarcX3 schreef:Ik ben dr ook wel benieuwd naar

Ik ga met Toni mee want volgens mij moet t ook kunnen. 200 uit een 90 pk blok, tuurlijk zal die iets minder lang meegaan maar t kan zeker.

bij tractorpulling halen ze 2000 pk uit een 200 pk blok, ik bedoel maar, zijn wel iets meer modificaties aan maar t is dus zeker mogelijk.

Heb je hem weer met ze tractors :clown: :mrgreen:


komt t op het motortunen aan dan zijn ze bij het tractorpulling toch echt wel het verst ;) heb iig nog geen auto gevonden met 40 000+ pk ;)

en een gewone trekker kun je ook wel leuke dingen mee, die van mij kan driften, alleen heb ik 42 inch achterop en zijn de banden 65 cm breed. heb ook maar 750Nm tot mijn beschikking. :mrgreen: :bier:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

40.000+ pk :shock:
Dan ga je als een snelheidsduivel over die landwegentjes heen :lol:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

cristof19 schreef:ik weet wel dat je die blokjes niet zomaar stuk krijgt.
maar 200 pk uit een blok van 90 pk halen is mss wel wat veel van het goede gevraagd


het blok kan makkelijk 300pk aan met standaard componenten, ik heb het in amerika met mijn eigen ogen gezien, het gaat om de juiste timing en branstof toevoer. niet vergeten een motor heeft draaiende onderdelen die de krachten tegenover elkaar opheffen net als bij het fietsen, dus waar komt de meeste kracht op te staan? of hoe denk je dat de krachten zich verdelen? op de statische onderdelen natuurlijk. pas bij hoge toerentalen krijg je andere problemen en de draaiende delen.

trouwens we hebben het hier over een motor blok geen minibike :-) of een trabantje.

wist je dat je in de eerste versnelling met 90pk je motor mechanische meer belast dan een 300 pk in de tweede versnelling.
justice
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

marcel v6 schreef:40.000+ pk :shock:
Dan ga je als een snelheidsduivel over die landwegentjes heen :lol:


is er iig 1 in amerika die zoveel heeft dmv turbinemotoren hier in europa is t gemiddeld maar rond de 7000 pk

een tractorpullingtrekker bereikt binnen 1 sec een wielspin van 120 tot 200 km/u ligt aan de afstelling je kunt ze vergelijken met een dragster alleen die zijn gemaakt op snelheid en de trekkers op trekkracht.
Driven by a sixpack
Plaats reactie