benzine drukregelaar

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Betekend dus ook dat ie veel afweet van de K motoren ;)

Altijd handig :bier:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

de originele brandstof druk regelaar is ook aan te passen. het doosje waar de veer in zit moet je tussen de bank schroef iets samen persen. daardoor gaat de druk omhoog.

ook even een weerstandje in de kabel van je luchtmassa meter zetten en je hebt wat meer vermogen
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

sunbeam schreef:de originele brandstof druk regelaar is ook aan te passen. het doosje waar de veer in zit moet je tussen de bank schroef iets samen persen. daardoor gaat de druk omhoog.

ook even een weerstandje in de kabel van je luchtmassa meter zetten en je hebt wat meer vermogen

Eh, wat een goeie tips zeg! Iedereen direct proberen!
Je hebt daarna geen idee waar je druk is geëindigd en die 500 ohm weerstand die van een oude printplaat afgesloopt hebt, zomaar ergens tussen een draadje geknoeid werkt ook niet.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

sunbeam schreef:ook even een weerstandje in de kabel van je luchtmassa meter zetten en je hebt wat meer vermogen


jij geloofd ook in die ebay advertenties welke adverteren met die vage weerstandjes waar je zo 10 pk meer door krijgt zeker :?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

ik geloof helemaal nergens in, zeker niet in die ebay advertenties.
maar waar het om ging is de brandstof druk verhogen.
als je de druk regelaar waar een veer in zit even iets verder in elkaar perst, dan krijg je extra druk.
daar ging het om.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

sunbeam schreef:ik geloof helemaal nergens in, zeker niet in die ebay advertenties.
maar waar het om ging is de brandstof druk verhogen.
als je de druk regelaar waar een veer in zit even iets verder in elkaar perst, dan krijg je extra druk.
daar ging het om.


ja hartstikke mooi, maar je hebt het wel in je post over het plaatsen van een weerstand wat idd niet verstandig is om te doen ( dus al helemaal niet verstandig om dit te openbaren op een forum) als je het zelf wilt proberen ala, probeer het maar met je eigen mx, en als het effect heeft kun je posten welke weerstand je er tussen hebt gedaan en wat het effect is.

tot die tijd raad ik je aan zulke ''tips'' niet te gaan verspreiden op het forum omdat mensen hier toch misschien een eigen gedachte bij kunnen maken met dan alle gevolgen van dien
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

sunbeam schreef:de originele brandstof druk regelaar is ook aan te passen. het doosje waar de veer in zit moet je tussen de bank schroef iets samen persen. daardoor gaat de druk omhoog.

ook even een weerstandje in de kabel van je luchtmassa meter zetten en je hebt wat meer vermogen


:nuts: :nuts: :zaadje: :cry2: succes :?

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie