Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:48
door martinenijenhuis
We weten wel wat een miller blok is!
Maar we willen graag die mx-3 met miller blok zien ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:50
door BlackSheep
ja dat snap ik best :mrgreen: dacht ff wat achtergrond info aan de discussie toevoegen, voor de leken zoals ik, weet ik (en andere) ook precies waar het over gaat en waar zo'n miller blok vandaan komt.

Post was puur eigen belang ;) :mrgreen:

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:51
door turbulence
haha... :mrgreen:

ik vind het eigenlijk ook raar allemaal, op de US forums zitten de echte gearheads en daar heeft nog nooit iemand hem goed aan de praat gekregen

ik heb idd ook wel eens gehoord van die mx in a'dam, maar zie toch liever eerst eens wat bewijzen....

en dan ook nog eens 400 pk. :? ik weet het niet hoor...

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:52
door hyperman
ach, ik geloof die verhalen allemaal niet zo hard. op het moment dat ik zo'n swap had gedaan zou ik dat ook echt wel wereldkundig maken.

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:56
door JD GRAFFIX
I rest my case...................... :bier:

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:56
door martinenijenhuis
Nou, niet iedereen wil alles aan de grote klok hangen ;)

Maar eens komen er toch wel foto,s van op het net, en dit verhaal
gaat echt al jaren te ronde, maar er is geen 1 foto en is na
al die jaren nog steeds niet gespot, dat is wel heeel sterk !!!

Groetjes M&M

Geplaatst: 28 mar 2007, 20:57
door MarcX3
Ik had t er een tijd geleden met Bastian ook over die mx met miller

hij had vernomen dat die ook nog niet goed liep maar had m zelf ook nog nooit gezien.

Geplaatst: 28 mar 2007, 21:01
door turbulence
en als we dan wat indepth info gaan geven over de miller cycle..

wat wel grappig feitje is over de miller cycle:

A Miller-cycle engine leaves the intake valve open during part of the compression stroke, so that the engine is compressing against the pressure of the supercharger rather than the pressure of the cylinder walls. The effect is increased efficiency, at a level of about 15 percent.


Miller Cycle is an interesting concept. Invented by American Ralph Miller rather than Mazda in 1940s, it changed the long-standing basic principle, Otto cycle. Conventional Otto cycle engines have 4 stages in each cycle - intake, compression, explosion (expansion) and exhaust. Each of them takes roughly equal time. Miller Cycle engine differs from it by delaying the inlet valves closing well into the compression stroke. What is the result of this ?

In Mazda's Miller Cycle V6 engine, inlet valves close at 47 degrees after BDC (bottom dead center, ie, the lowest position of piston during a cycle). This equals to 20% of the height of stroke. In other words, during the first 20% of the compression stroke, the intake valves remain opening, thus air flows out without compression. Real compression activated during the remaining 80% stroke. Therefore, the real effective capacity of the engine is only 80% of the volume of combustion chamber. Compression ratio is decreased from 10 : 1 to slightly under 8 : 1.


Afbeelding

dus doordat de inlaatkleppen nog openstaan op het moment dat de zuiger stijgt voor de compressie en de druk van de compressor voor behoud van compressiedruk zorgt pak je 15% vermogens winst tov gewone 4 takt motor...

heel apart systeem dus, maar verdomde effectief

Geplaatst: 28 mar 2007, 21:46
door Yence
martinenijenhuis schreef:Nou, niet iedereen wil alles aan de grote klok hangen ;)

Maar eens komen er toch wel foto,s van op het net, en dit verhaal
gaat echt al jaren te ronde, maar er is geen 1 foto en is na
al die jaren nog steeds niet gespot, dat is wel heeel sterk !!!

Groetjes M&M


http://auto.marktplaats.nl/mazda/844670 ... motor.html?

is dit een Miller?

Geplaatst: 28 mar 2007, 21:49
door turbulence
uhmm

moet je altijd zonder motorkap rijden?

die IC steekt mooi stuk er bovenuit lijkt het wel....

maar wel typisch, waarom verkoopt hij hem nu dan? nog niet compleet aangesloten en alles....

toch ingezien dat het een onhaalbare kaart is