2,3 Miller motor

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

We weten wel wat een miller blok is!
Maar we willen graag die mx-3 met miller blok zien ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

ja dat snap ik best :mrgreen: dacht ff wat achtergrond info aan de discussie toevoegen, voor de leken zoals ik, weet ik (en andere) ook precies waar het over gaat en waar zo'n miller blok vandaan komt.

Post was puur eigen belang ;) :mrgreen:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

haha... :mrgreen:

ik vind het eigenlijk ook raar allemaal, op de US forums zitten de echte gearheads en daar heeft nog nooit iemand hem goed aan de praat gekregen

ik heb idd ook wel eens gehoord van die mx in a'dam, maar zie toch liever eerst eens wat bewijzen....

en dan ook nog eens 400 pk. :? ik weet het niet hoor...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

ach, ik geloof die verhalen allemaal niet zo hard. op het moment dat ik zo'n swap had gedaan zou ik dat ook echt wel wereldkundig maken.
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

I rest my case...................... :bier:
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Nou, niet iedereen wil alles aan de grote klok hangen ;)

Maar eens komen er toch wel foto,s van op het net, en dit verhaal
gaat echt al jaren te ronde, maar er is geen 1 foto en is na
al die jaren nog steeds niet gespot, dat is wel heeel sterk !!!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Ik had t er een tijd geleden met Bastian ook over die mx met miller

hij had vernomen dat die ook nog niet goed liep maar had m zelf ook nog nooit gezien.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

en als we dan wat indepth info gaan geven over de miller cycle..

wat wel grappig feitje is over de miller cycle:

A Miller-cycle engine leaves the intake valve open during part of the compression stroke, so that the engine is compressing against the pressure of the supercharger rather than the pressure of the cylinder walls. The effect is increased efficiency, at a level of about 15 percent.


Miller Cycle is an interesting concept. Invented by American Ralph Miller rather than Mazda in 1940s, it changed the long-standing basic principle, Otto cycle. Conventional Otto cycle engines have 4 stages in each cycle - intake, compression, explosion (expansion) and exhaust. Each of them takes roughly equal time. Miller Cycle engine differs from it by delaying the inlet valves closing well into the compression stroke. What is the result of this ?

In Mazda's Miller Cycle V6 engine, inlet valves close at 47 degrees after BDC (bottom dead center, ie, the lowest position of piston during a cycle). This equals to 20% of the height of stroke. In other words, during the first 20% of the compression stroke, the intake valves remain opening, thus air flows out without compression. Real compression activated during the remaining 80% stroke. Therefore, the real effective capacity of the engine is only 80% of the volume of combustion chamber. Compression ratio is decreased from 10 : 1 to slightly under 8 : 1.


Afbeelding

dus doordat de inlaatkleppen nog openstaan op het moment dat de zuiger stijgt voor de compressie en de druk van de compressor voor behoud van compressiedruk zorgt pak je 15% vermogens winst tov gewone 4 takt motor...

heel apart systeem dus, maar verdomde effectief
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

martinenijenhuis schreef:Nou, niet iedereen wil alles aan de grote klok hangen ;)

Maar eens komen er toch wel foto,s van op het net, en dit verhaal
gaat echt al jaren te ronde, maar er is geen 1 foto en is na
al die jaren nog steeds niet gespot, dat is wel heeel sterk !!!

Groetjes M&M


http://auto.marktplaats.nl/mazda/844670 ... motor.html?

is dit een Miller?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

uhmm

moet je altijd zonder motorkap rijden?

die IC steekt mooi stuk er bovenuit lijkt het wel....

maar wel typisch, waarom verkoopt hij hem nu dan? nog niet compleet aangesloten en alles....

toch ingezien dat het een onhaalbare kaart is
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie