Opties Mx3, maar hoe zit het met de rest?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Proberen waard Dennis ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Bedankt voor alle reacties en adviezen!

Ik heb besloten om deze week inderdaad alle opties/auto's te gaan bekijken. Dan kan ik per geval de staat etc van de auto bekijken en vergelijken met elkaar.

Als ik hem van een particulier koop dan laat ik hem in ieder geval anwb-keuren. (Ik heb nog een korting omdat ik mijn vorige Mx3 ook bij anwb heb laten keuren).

Maar hoe zit het als ik hem van een Bovag garage koop? Dan krijg ik inderdaad 6 maanden garantie op alles. Hier zijn ze uiteraard ook zelf bij gebaat om een goede auto af te leveren. Maar heb ik dan in principe evenveel zekerheid als wanneer ik deze door de anwb laat keuren? Of misschien zelfs meer?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Als je hem (anwb) laat keuren heb je altijd een moment opname. Met Bovag garantie heb je idd standaar 6 maanden garantie. Heirbij heb je ff wat meer zekerheid.

Want bij een keuring kan alles er goed uitzien, maar het kan goed zijn dat als jij er een maandje of 2 in rijd dat er dan nog een ander gebrek naar boven komt. Daarvoor is de bovag garantie. Moet je wel ff goed nakijken wat onder de garantie valt, volgens mij geven ze garantie op alle draaien delen, en niet op carroserie. Wel weer op de uitlaat.

suc6 ermee, en hou ons op de hoogte van je bevindingen.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Waar kan je de anwb keurings instanties eigenlijk vinden is daar een website voor ofzo.
Ik heb al bij de anwb gekeken maar niks gevonden.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Je bent de beste Michel :mrgreen:
Ga me MX ook maar eens helemaal laten keuren.
kijken wat er uitkomt.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

De Bovag garantie die mij is aangeboden omvat alles behalve de airco. Onder andere de motor, carroserie, draaiende onderdelen etc vallen allemaal onder de garantie.

In dit geval (en omdat de anwb keuring idd een moment opname is) is het dan denk ik beter om voor de Bovag garantie te gaan. Hierbij heb je achteraf inderdaad ook meer zekerheid.

Wat betreft de anwb keuring: Voor een moment opname is deze inderdaad ideaal. Je ziet precies de staat van de auto. Zowel uiterlijk (echt alles wordt nagekeken) en innerlijk (oa compressietesten). Als je een auto van een particulier koopt is deze dan ook naar mijn mening een redelijke indicator om je beslissing te maken.

Om een Mx3 V6 anwb te laten keuren ben je ongeveer €230 kwijt. (De 1.6 is iets goedkoper om te laten keuren). Mocht je hierna de auto weer willen laten keuren (als je hem bijvoorbeeld wilt verkopen), dan ben je €50 kwijt. Hierbij moet je echter wel in het bezit zijn van het vorige originele keuringsrapport. Goed bewaren dus!

In ieder geval bedankt voor de antwoorden en adviezen!

Ik ben deze week bezig om verschillende garages en partculieren af te gaan om een nieuwe Mx3 te vinden. Aan het einde van deze week zal ik waarschijnlijk meer kunnen vertellen over mijn nieuwe Mx3!
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

230 euro om je auto te laten keuren :shock:
Das aardig aan de prijs.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb een keer een mx3 laten keuren door de Decra.. Soortgelijke instantie alleen zij keuren op locatie.

Deze keuring koste mij 200 euro maar ik was heel blij dat ik niet die mx3 heb gekocht.
Zat voor goed 1500 euro aan reparatiekosten aan.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Hetvolgende is naar mijn mening wel een mededeling waard:

Ik ben 2 maanden geleden met een vriend van me meegeweest toen hij een Corrado VR6 (2.9) ging halen. De auto was van een particulier. Hij heeft de auto toen voor aankoop bij een garage (waar deze particulier hem liet onderhouden) laten keuren door een keurmeester van Dekra.

Over het algemeen was de auto volgens de keurmeester in een goede staat. (Uiteraard was er bijv wel een kleingheid als een kapot kofferbaklampje etc). Maargoed.... die vriend blij dat de auto goed was en hij heeft m uiteindelijk dan ook gekocht met de geruststelling van de uitkomsten van de Dekra keurmeester.

Enkele dagen later kwamen er allerlei mankementen naar boven. De koplampen deden het niet meer, de pook zat los, etc.

Bij zijn eigen garage aangekomen kwam pas echt het slechte nieuws. Er zat een onwijs groot gat in de dorpel.....

Kortom: een auto die hij niet zou hebben gekocht als hij hiervan op de hoogte was geweest. Oftewel de taak van Dekra. (Kortom een kostenplaatje van meer dan €2000!)

Hiermee wil ik alleen aangeven dat ik na een dergelijke ervaring niet positief te spreken ben over Dekra. De Anwb-keuring daarentegen is naar mijn mening prima. Meerdere vrienden van me hebben hem door anwb laten keuren en niemand heeft achteraf ooit soortgelijke problemen gehad.

Voor hetzelfde geldt was dit 'slechts' een uitzonderlijk geval. Maar het leek mij toch wel belangrijk om dit te vermelden.
Gesloten