1.6 16v naar 2.5 v6???
Moderator: Moderators
Ik heb een vraag over een V6 swap en omdat dit topic volgensmij het beste aansluit op mijn vraag ga ik hier maar verder. Het is geen project wat ik meteen wil laten doen want breng als het goed is de tweede week van augustus mijn auto naar de spuiter om de VSX bumperkit erop te laten zetten en te laten spuiten maar wil het zeker eens een keer doen en daarom wil ik nu al wat informatie bij elkaar verzamelen zodat ik weet wat mijn opties zijn.
Het zit namelijk zo:
ik heb een 1.6 16v uit 1998 heb toen express voor een 1.6 16v gekozen omdat de v6 mx-3's die ik kon vinden op internet allemaal van '93 / '94 kwamen en wilde liever een wat jongere wagen dan een v6 maar als het niet al te duur uitpakt wil ik toch een v6 laten swappen.
Ik heb al gezien dat ik met de ruimte zit dus kan niet zomaar een zogenaamde K motor laten swappen.
Maar welke motors kan ik dan wel laten swappen?
De BPT 1.8 turbo...
Ik heb een site (brusmotors.nl) gevonden (toevalig bij mij in de buurt ) die motoren verkoopt en als ik dan naar de MX-3 1.8 v6 24v kijk zijn het allemaal K8 motoren dus dat zal zeker niet passen...
zijn er nog meer motors of een site waar kan ik zien welke motors ik kan laten swappen want wil zo graag een v6
Het zit namelijk zo:
ik heb een 1.6 16v uit 1998 heb toen express voor een 1.6 16v gekozen omdat de v6 mx-3's die ik kon vinden op internet allemaal van '93 / '94 kwamen en wilde liever een wat jongere wagen dan een v6 maar als het niet al te duur uitpakt wil ik toch een v6 laten swappen.
Ik heb al gezien dat ik met de ruimte zit dus kan niet zomaar een zogenaamde K motor laten swappen.
Maar welke motors kan ik dan wel laten swappen?
De BPT 1.8 turbo...
Ik heb een site (brusmotors.nl) gevonden (toevalig bij mij in de buurt ) die motoren verkoopt en als ik dan naar de MX-3 1.8 v6 24v kijk zijn het allemaal K8 motoren dus dat zal zeker niet passen...
zijn er nog meer motors of een site waar kan ik zien welke motors ik kan laten swappen want wil zo graag een v6
Wil je nu naar de V6 of gewoon een makkelijk passende sterkere motor?
Je weet dat de BPT geen V6 is toch?
Het wordt erg veel werk voor je om naar een V6 motor te swappen. Welke je dan neemt maakt niet zoveel uit, aangezien alle K motoren dezelfde afmetingen hebben en dezelfde aansluitingen.
In jouw geval zou ik kiezen om te gaan voor een BP of BPT motor (de i4 1,8 zonder of met turbo).
Als je graag een V6 wilt is het toch echt de makkelijkste optie om met een V6 te beginnen.
Je weet dat de BPT geen V6 is toch?
Het wordt erg veel werk voor je om naar een V6 motor te swappen. Welke je dan neemt maakt niet zoveel uit, aangezien alle K motoren dezelfde afmetingen hebben en dezelfde aansluitingen.
In jouw geval zou ik kiezen om te gaan voor een BP of BPT motor (de i4 1,8 zonder of met turbo).
Als je graag een V6 wilt is het toch echt de makkelijkste optie om met een V6 te beginnen.
mx almere schreef:Wil je nu naar de V6 of gewoon een makkelijk passende sterkere motor?
Je weet dat de BPT geen V6 is toch?
Het wordt erg veel werk voor je om naar een V6 motor te swappen. Welke je dan neemt maakt niet zoveel uit, aangezien alle K motoren dezelfde afmetingen hebben en dezelfde aansluitingen.
In jouw geval zou ik kiezen om te gaan voor een BP of BPT motor (de i4 1,8 zonder of met turbo).
Als je graag een V6 wilt is het toch echt de makkelijkste optie om met een V6 te beginnen.
ohw haha ja ben een beetje een newbie hierin dus vandaar
Ja zou eigenlijk wel graag een v6 willen maar als dat er veel werk en vooral geld gaat kosten heb ik liever iets minder PK dus dan een 1,8 turbo maar wat is he verschil tussen Bp of BPT ? en deze motor zou je nagenoeg zo moeten laten kunnen swappen?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
V6peter schreef:Waarom niet gewoon een turbo op die 1.6 schoppen?
omdat je omgerekend voor een complete turbosetup denk ik meer kwijt bent als voor een BPT blokje....
ok, blokje moet er wel weer uit, en andere erin, motorkap moet iets gemodificeerd worden maar dan nog zul je wel goedkoper uitzijn...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten