Knipperlichten achter

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

ik heb er volgens mij iets van 17 euro voor betaald.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik kon het met de search niet zo snel vinden, en dit gaat over de knipperlichten dus ik ga hier vrolijk verder.

Mijn vraag welke kleur mogen de (zij)knipper lichten zijn??
Ik weet dat ze geel/oranje mogen zijn, niet blauw of een andere excotische kleur, maar kan me herinneren dat rood bv wel was toegestaan. Klopt dit ??


Kwam ondertussen dit tegen via google, is volgens mij wel van het belgisch verkeersrecht, maar in het kader van de EU zal dit ook wel hier gelden

4. Alleen vaste knipperende richtingaanwijzers zijn toegestaan.
De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

klopt, vaak hebben ze het over amber (oranje) of rood...

dus als je een gewone knipperlamp in je altezzas zet ( normaal knipperlicht is wit, echter is de reflector bij de standaard achterlamp oranje) dan is het APK afkeur.

gisteravond reed ik achter een of andere oude amerikaanse truck, was in de avond, dus had zn lichten aan, en bij hem was knipperlicht dus rood..

naja, icm met slecht weer en het feit dat je achterlichten ook al rood zijn scheelde dat niet veel, echt irritant want valt haast niet op...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Mooi dat je het ff toelicht, ik heb ze niet voor de altezza nodig, daar zit een mooi zilver bolletje, dat amber (oranje) kleurt.

Nee ben met wat andere dingenjes bezig en wilde ff checken welke kleuren je naar achter en naar voren mag voeren voor de knipperlichten. ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

BlackSheep schreef:Mooi dat je het ff toelicht, ik heb ze niet voor de altezza nodig, daar zit een mooi zilver bolletje, dat amber (oranje) kleurt.

Nee ben met wat andere dingenjes bezig en wilde ff checken welke kleuren je naar achter en naar voren mag voeren voor de knipperlichten. ;)


ben benieuwd wat je dan van plan bent!! 8)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie