Stappenmotor vraag

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

aaaah schoften! Zijn jullie ook mazda dealer? Anders ga ik morgen pingelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Hmmmkay, ik ben er geweest. Uitgelezen , geen resultaat. Ze hebben m stationair afgesteld maar niks veranderd. Ze hadden wel iets gemeten en bleek dat hij te veel benzine geeft door de injectoren. Zeiden dat mijn injectoren schoongemaakt moeten worden maar ik heb er pas zo`n flesje wynn injector cleaner er in gemikt precies zoals het beschreven staat..EN ze zeiden erbij dat ik super 98 voortaan moest gaan tanken :blink: :blink: :? :? :roll: :roll:
Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

nou dit had ik al verwacht dat ze bijna niks konden vast stellen, was bij mij namelijk ook.

en 98 tanken, dat wordt een paar :bier: de week minder met die prijzen
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

kan je beter V-power tanken. heeft ook een reinigende werking door schonere verbranding. je ecu gaat zichzelf erop instellen. Ik tankte het altijd met mijn mx-3 nooit problemen.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

nou, ik heb dat probleem ook me da schommellen. heb ook vanalles al geprobeerd en ik denk da menne luchtmassameter gewoon wa versleten is. zou is een nieuwe moeten proberen. of je kan eens met iemand proberen die ook dezelfde motor heeft en da mankement niet heeft. mss ligt het daar wel aan.
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Kijk en dit Vage probleem heb ik nu ook van het schommelend toerental. Ik weet ook niet wat het nou kan wezen.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

marcel v6 schreef:Kijk en dit Vage probleem heb ik nu ook van het schommelend toerental. Ik weet ook niet wat het nou kan wezen.


heb je de ECU al eens ingelezen? even kortsluiting maken in jumperkastje en met een ledje en 2 snoertjes kijken naar evt foutcodes...

zie de FAQ, heb daar laatst duidelijk beschreven hoe dit precies werkt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
ABG_mx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 okt 2006, 22:24
Locatie: Brummen

Bericht door ABG_mx3 »

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem gehad met haar renault megane coupe. sterk wisselende toerental bij stationair draaien. Vaak genoeg gezegd laat er eens naar kijken, maar ja nooit gehoor gekregen.
Tot vorige week dan. bij het afremmen sloeg de motor af en stationair toerental was extreem laag. bij een universele garage hebben ze hem uitgelezen (niks te vinden) verder hebben ze stappenmotor gereinigt en een aantal sensoren gereinigt, waarna hij weer het juiste stationair toerental heeft en geen haperingen meer vertoont. Ik weet niet of je al geprobeert hebt om te reinigen maar wellicht helpt het en hoef je hem niet te vervangen.
er is maar één ding beter dan een mazda mx3 en dat is mijn vriendin (maar het is wel een close call ;-)
Gebruikersavatar
Silverxtreme
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 okt 2005, 20:14
Locatie: Woubrugge

Bericht door Silverxtreme »

Ja ik heb het ook,
Bij mij is het gekomen sinds hij geranged is bij verwijk en er een openlucht filter is opgezet.
Ik rijd er al weer een heel tijdje mee, soms gaat het de ene keer iets beter dan de ander keer.
Ik denk zelf ook dat het iets met valse lucht te maken heeft. maar ik heb nog niks kunnen vinden
It's a Mazda that's make me crazy
Gebruikersavatar
Ron Mx-3
Pilot
Pilot
Berichten: 569
Lid geworden op: 04 mar 2005, 12:50
Locatie: Leende
Contacteer:

Bericht door Ron Mx-3 »

Het is gemaakt! Andergasklephuis er op en klaar :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie