ontsteking kapot icm raar geurtje?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

xedos schreef:wat denk je zelf? een 6 cilinder en een ontsteking van een 4 cilinder. :?
sorry mijn fout heb ik verkeerd gekeken bij het profiel van turbulence dacht dat hij het nieuwe type 1.6 16v had.

kan gebeuren fouten maken is menselijk
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

frank;

hoe kan het btw dat als ik de auto stationair heb staan en ik handmatig aan de gaskabel trek dat ie niet afslaat als ik rond de 4000 toeren kom..

kleinestaarman had niks op het moment op de site staan, heb ze al even gemaild, heeft iemand ook goeie ervaringen met deWit in almere?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

ik weet alleen dat deWit hoofdprijzen vraagd, kwaliteit weet ik helaas niet
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

naja..

probleem is hopelijk volgende week opgelost..

heb een HEI module op de kop weten te tikken, dus hopelijk zal dat de oplossing brengen in het probleem...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

ik kom al jaren bij de wit, vind bijna alle prijzen zeer redelijk.
al mijn auto's zijn daar in onderhoud...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

[quote="turbulence"]frank;

hoe kan het btw dat als ik de auto stationair heb staan en ik handmatig aan de gaskabel trek dat ie niet afslaat als ik rond de 4000 toeren kom..

Motor wordt niet belast. ;) Ik weet het niet :oops:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heb vandaag andere ontsteking ontvangen, maar die doet dus helemaal niks..

ook zonder de HEI start ie niet... slaat wel over, maar komt niet tot leven...

heb daarna de HEI verwijderd, ook dit mocht geen oplossing bieden. daarna mn oude ontsteking weer geplaatst en daarmee start ie zonder problemen...

wat mij opviel aan mijn ''oude'' ontsteking is dat er op de achterkant van de ontsteking een klein zwart dingetje zit vanwaaruit een snoertje naar de voorkant gaat van de ontsteking waar deze dan aangesloten zit op een ander stekkertje. en dit stekkertje was dus losgeraakt (zit in een sokje vastgesoldeerd )

iemand idee wat dit dingetje doet (kan ff geen foto maken) en zou dit soms de probleemmaker zijn?

EDIT;

hoe moet je de ontsteking doormeten? zie wel staan in de manual wat de waardes moeten zijn, maar als ik em doormeet geeft mn multimeter niks aan aan waarde...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

na een hele dag kloten ( nu eerst bier want ben dr zat van) :evil:
heb ik een aantal vage dingen gevonden...

als ik de bougiedop eraf trek en even tegen blok leg dan vonkt ie uit de dop ( logisch want daar zit het contact naar de bougie) maar er springen dan ook vonkjes vanaf de zijkant van het rubber van de dop zelf ( vanaf de buitenkant)

als ik em eraf heb en tegen blok aanleg dan kun je haast de vonk volgen door de kabel heen, want die licht gewoon helemaal blauw op in het donker, verder springen er ook vonkjes over nabij de verdeelkap ( lijkt me ook niet de bedoeling)

ook heeft de bougiekabel van de achterste cilinderrij ( helemaal links achterin, de langste dus) een te hoge weerstand van 19,8 Kohm ( waar 16 Kohm maximaal mag)

zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van het falen van de onsteking?

heb em helemaal uit elkaar gepluisd en kon er verder niks aan vinden, vreemde is, mijn oude onsteking hebben we helemaal uitgeplozen en daarmee startte ie dus gewoon zonder problemen ( alleen klapt ie uit boven de 4000 RPM) en met de andere onsteking start ie dus niet eens ( niet eens een vonk)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

uhm... jou bougiekabels zijn dus meer dan pannuh gaar!
Want je mag de vonken niet zien lopen over de kabel.
Zo testen ze de bougiekabels hoe goed ze nog zijn.

Wat water er over sprietsen en kijken of je dan vonken ziet.
Als je vonken ziet zijn ze aan vervanging toe.

Snel nieuwe op zetten!! Dat is dan denk ik het hele eiereten!
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

nja, de ontsteking zal dan wel evengoed nog kapot zijn
maar als dit t probleem is , zou ik toch maar evengoed nieuwe kabels regelen

ps , er is op t moment nog een buy waar je aan mee kan doen ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie