Groupbuy Splitfire 8mm dualcore bougiekabels??

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

RichMX-3 schreef:maar wat maakt deze splitfire kabels nou zo beter dan andere kabels?


Inderdaad,Turbulence heeft het hierboven al mooi uitgelegd.

Er zit nog een GROOT voordeel aan,namelijk dat de reguliere kabelsets kilometer gebonden zijn,uit m'n hoofd iets van 35.000 kilometer en dan moet je ze vervangen.Correct me if I'm wrong.

Splitfire bougiekabels zijn NIET kilometer gebonden,dat wil zeggen levenslange garantie.En goedkoper dan de kabels die je bij je dealer of automaterialengroothandel haalt.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Hoe snel ik de buy op wil gaan zetten?

Maakt me niet zo veel uit,wanneer er voldoende aanmeldingen zijn denk ik.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Dit lijkt me wel wat. Count me in 8)
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

http://www.fordprobestore.co.uk/store/i ... 70&sort=2a

voor de 2.5 v6 (voor de 1.8 en 1.6 hebben ze ze ook)

voor de v6... 106 euro, ze zijn 10mm dik en de verzendkosten vanuit de uk zijn niet veel had ze met 10 dagen. super dingen!
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Mss is het wat overzichtelijker als we een lijst maken?

1. V6Peter - V6
2. Yence - 1.6 <'94
3. MX3V6_DH - V6
4.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Peter,

weet je inmiddels al of je bij die bougiekabels verplicht splitfire's nodig hebt?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

als je inderdaad je gewone bougies kan blijven gebruiken op de splitfire kabels doe ik mee ( 1.6 '94)
want zitte nl pas nieuwe bougies in :bla:
als er splitfire's voor nodig zijn wil ik eerst graag die kosten weten.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

WhiteFinish schreef:Peter,

weet je inmiddels al of je bij die bougiekabels verplicht splitfire's nodig hebt?


Kun je gewoon gebruiken met je huidige bougies Robert.
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Om je wat meer duidelijkheid te geven over de verschillende types en lengtes,hier even de bestelnummers van Splitfire.

- MX-3 1.6L 1992 tot 1994 WS9605
- MX-3 1.6L 16v vanaf 1994 WS9512
- MX-3 1.8L V6 24v vanaf 1992 WS9462

- MX-6 2.0L 16v vanaf 1992 WS9516
- MX-6 2.5L V6 24v vanaf 1992 WS9462

- Xedos-6 2.0L V6 24v vanaf 1992 WS9462

- Xedos-9 2.0L V6 24v vanaf 1994 WS9462
- Xedos-9 2.5L V6 24v vanaf 1994 WS9462

- 323 2.0L V6 24v vanaf 1994 WS9462
- 626 2.5L V6 24v vanaf 1992 WS9462


Zoals je ziet hebben de V6-jes allemaal hetzelfde bestelnummer.
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

turbulence schreef:
RichMX-3 schreef:maar wat maakt deze splitfire kabels nou zo beter dan andere kabels?



hoe lager de weerstand hoe beter de vonk doorgegeven kan worden...

hoe beter de vonk hoe beter de ontbranding is...



misschien een beetje off topic, maar wil het toch graag weten, hoe kan een vonk beter of slechter zijn?? ik neem aan dat je bougie een bepaalde spanning nodig heeft om een vonk te maken, is dan ook zo dat bij een hogere spanning (minder weerstand in de kabel) er een andere soort vonk wordt geleverd ?? Is een vonk niet gewoon nodig om je brandstof / lucht mengsel te ontbranden. Maakt toch niet uit welke vonk er uit komt, als de ontbranding maar verloopt.

Dit is puur wat ik denk / weet, maar misschien zit er helemaal naast, zoja, dan zou ik graag weten hoe het dan wel werkt :mrgreen:
Gesloten