Koppeling

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Koppelings-schakelaar defect, zo goed als zeker marcel. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

xedos schreef:Koppelings-schakelaar defect, zo goed als zeker marcel. ;)
Maar ik was er vergeten bij te vertellen dat ik het niet altijd heb :? Ik ging boodschappen doen dus klein stukje rijden en toen had ie het niet. Maar frank wat houd de koppelingsschakelaar in dan ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

De koppelings-schakelaar werkt samen met de neutraalstand-schakelaar, zodra de 1e versnelling wordt ingeschakeld, de neutraalschakellaar dus niet meer ingeschakeld. Je koppeling in dan weet het motorregelapp. dat je van plan bent weg te willen rijden.Hierna wordt het stationair toerental iets verhoogd. Om het wegrijden zonder hokken en stoten te vergemakkelijken.Zo is het mij ooit is verteld.Als deze defect is kloppen de gegevens niet meer natuurlijk. Kan best kloppen dat ie het niet altijd heeft, het zijn contacten die ene keer wel en andere keer wel even contact maken. Je kan ook ff naar de sloop gaan en uit een 323F of 626 te halen zijn dezelfde.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Re: Koppeling

Bericht door crazyarjan »

d-white schreef:Reed ik gister terug van m'n werk, hoor ik steeds een piepend geluid als ik mijn koppeling in trap. Het geluid werd steeds erger en langer. Ik moest de koppeling ook steeds verder intrappen om te ontkoppelen. Ik dacht dat de hydraulic ergens kapot was en dat hij daarom niet meer kon onkoppelen. Maar gechecked en dat was allemaal nog in orde. Koppelingsplaat dacht ik niet gelijk aan, want het stonk niet echt en het was echt in 1 ritje gebeurd, eerder nog geen last gehad van de koppeling.

Ik zag in de manual iets over een clutch release collar, zou dit het kunnen zijn?

Zijn er mensen die me kunnen vertellen wat ik moet doen, zelf repareren of door een garage laten doen ook al zou ik niet weten hoe die daar moet komen.

Graag veel tips, ervaringen, how to's, enz enz

Mvg Dwight


Tis dus duidelijk dat het iets met het druklgaer te maken heeft of misschien zijn de vingers van je diafragmaveer afgesleten...

oftewel de bak moet eraf
dan kun je alles pas goed inspecteren, en gezien de arbeid gelijk een nieuwe koppeling monteren zou ik zeggen..
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

xedos schreef:De koppelings-schakelaar werkt samen met de neutraalstand-schakelaar, zodra de 1e versnelling wordt ingeschakeld, de neutraalschakellaar dus niet meer ingeschakeld. Je koppeling in dan weet het motorregelapp. dat je van plan bent weg te willen rijden.Hierna wordt het stationair toerental iets verhoogd. Om het wegrijden zonder hokken en stoten te vergemakkelijken.Zo is het mij ooit is verteld.Als deze defect is kloppen de gegevens niet meer natuurlijk. Kan best kloppen dat ie het niet altijd heeft, het zijn contacten die ene keer wel en andere keer wel even contact maken. Je kan ook ff naar de sloop gaan en uit een 323F of 626 te halen zijn dezelfde.
Maar waar zit de koppelingsschakelaar dan :oops: En word het een duur geintje om dat te laten maken btw
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
sunbeam
New member
New member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 aug 2004, 05:42
Locatie: Barneveld

Bericht door sunbeam »

quote] Maar waar zit de koppelingsschakelaar dan :oops: En word het een duur geintje om dat te laten maken btw[/quote]

Koppelingsschakelaar zit bovenaan je koppelingspedaal. Verder zit er in je bak een schakelaar voor de achteruit maar geen schakelaar die kijkt of je hem in de eerste versnelling hebt staan.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Die zit er wel degelijk, de neutraal schakelaar! ooit eens zelf vervangen duss.. Ook in electrice schema terug te vinden. Koppelings schakelaar zit boven in bij je koppelings pedaal. is heel makkelijk te vervangen, kom anders keertje langs marcel.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

xedos schreef:Die zit er wel degelijk, de neutraal schakelaar! ooit eens zelf vervangen duss.. Ook in electrice schema terug te vinden. Koppelings schakelaar zit boven in bij je koppelings pedaal. is heel makkelijk te vervangen, kom anders keertje langs marcel.
Is goed kerel ik bel je eerdaags wel even ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

idd de druklager, heel het setje vervangen natuurlijk. Ik was €665,- kwijt incl. monteren.
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Dus hij rijd weer heerlijk je MX-3 :) En heb je het door de Mazda-dealer leten doen want het is wel een beste prijs
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Plaats reactie