turbo spruitstuk

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik denk dat Mikey dan geen 300 pk heeft maar 400pk 8) Hij had nu al 300 pk met Nos :bier:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

true , maar een kl-ze kan stock , geen 400 pk aan
dan zou alles versterkt moeten worden
als ik me niet vergis , zei me iemand dat de krukas van een kl-ze tot 350 pk safe was ? dus dan zou er al niet veel meer bij kunnen met nos als ie standaart blijft
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies.... Als je toch je motor eruit hebt liggen, zorg dan dat je ook ff vooruit kan door je krukas/zuigers aan te passen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Noblegreen V6
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 aug 2006, 19:17

Bericht door Noblegreen V6 »

Ik zal jullie 1 ding vertelle!! daar krijg ik et warm van. :shock: :shock:
Echt mooi spul.

greets
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Jah turbo is mooi spul :) Maar Bram ik denk dat Mikey wel aan 380 a 400 pk komt hoor ;) ben benieuwd naar de Specs 8) Weet jij hier iets meer over te Vertellen JT.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

krukas zal het wel uithouden maar wat te denken van de drijfstangen? Bij opgevoerde motoren worden deze ook altijd met bruggen verstevigd. En niet te vergeten de zuigerbodem koelling is ook belangrijk bij zulke vermogen toenames.
*Technical service Mazda mx-3.*
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

mike wil niet te veel PK
richting de 300 lijkt me genoeg. dan kan het blok het gewoon aan namelijk.... hij zal hem toch wel steeds verder opschroeven tot er iets stuk gaat... dan kan je altijd nog kijken :)
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Prijs is nu 399 trouwens.... introductie prijs :)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Dus deze set kopen En dan moet je nog een Turbo kopen en een wastegate ;) En dan is het gas geven of moet er nog meer verandert worden
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

nee tuurlijk niet...

Je hebt nodig.

- intake piping (zelf maken)
- blow of valve
- waste gate
- turbo
- olie en water leidingen voor de turbo
- aansluitingen bedenken op het blok
- zorgen dat de auto genoeg brandstof krijgt door injectoren enz.
- intercooler (is wel aan te raden)
- boost meter

aan te raden
- fuel computer (MAP-ECU bijvoorbeeld)
- Wideband o2 sensor met log functie (liefst met laptop)

ja en dan kan je rijden.
Plaats reactie