Pagina 2 van 2

RIP`s KF-ZE

Geplaatst: 19 jul 2006, 00:26
door RIP
Jaja Marcel & Martine,

heb `t gelezen, ben `t met helemaal jullie eens!

Met alle vriendelijkheid!

Eigenlijk was ik van plan`n pagina te maken voor "de site"
over de KF-ZE & mijn project.
Zal weer aandacht trekken naar de site,dacht ik...

Voor mensen die niet verder dan 2 regels komen in `t forum:

Vraag is de KF-ZE plug&play?

Y`p dat is ie!

De KF-ZE is tenslotte `n opgepepte K8!

Bijna alle onderdelen zijn te gebruiken van de K8 en de KL

Onsteking en dynamo weet ik niet zeker,ligt aan de draadboom.
(Jspec `s geen plug&play),gewoon de K8 gebruiken!

Motorsteunen van de KF kan je niet gebruiken,gewoon de K8 gebruiken!

Ook zal `n koelings-sensor van "de K8 naar de KF"
vergebouwd moeten worden. (sensor zit in het blok)

Aangeraden is de juiste KF ECU te gebruiken
K8 ECU kan werken, zal vaak toch afgesteld moeten worden
of je moet mazzel hebben,wat ook gebeurd.
voor de KF-ZE

KL-DE ecu en KL-DE inlaatspreidstuk schijnen ook goed te werken.
(VRIS zit alleen helemaal zoals het bedoeld is)

Te gebruiken luchtmassameter voor de KF-ZE is tot zover bekend :
de JE50 VAF (standaard in de meeste MX3`s)
JDM KFZE`s uit de Lantis(R) schijnt `n andere te hebben (MAF)

Er zijn netzoals de KL `n aantal versie`s van de KF:

Jspec/JDM en Eurospec
lage en hoge compressie
longneck en shortneck
ronde en vierkante inlaatpoorten

Jspec/JDM : KFZE 2.0L V6 160pk uit de MX6,626,Eunos-serie
(longneck : ronde inlaatpoorten, KF-01 cams)

KFZE 2.0L V6 170pk uit de Lantis(R)
(shortneck : vierkante inlaatpoorten, KF-01/05 cams)
"KL-3X cams komen ook voor!"

Eurospec : KF(DE?) 2.0L V6 144pk uit de Xedos6/9

KF(DE?) 2.0L V6 150pk uit de 323F GT

In de USA werd geen 323F of Xedos 6 met de KF aan boord verkocht!

Ook zijn er versie van de KF in de Suzuki Vitara V6
en sommige Ford`s terug te vinden.

Voor meer info & special thanx 2 :

"the Guyz from MX-3.com"
http://www.mx-3.com/phpbb2/index.php

"Marcel,Bastian & MX3freak"
http://www.mazdamx-3.nl/
http://www.senshispeed.nl/

http://www.mazdaxedos6.com
http://www.astinagt.com/
http://www.323fclub.nl/
http://www.mx6.nl/

Laterz

Gr.
Remco

Geplaatst: 19 jul 2006, 08:42
door Marcel_mx3
Als je de hele bouw bij hebt gehouden met foto's en een mooi verhaal er van kunt maken kan dit project als je wilt inderdaad op de site worden geplaast.
Bij Tech'N'Tips >> Projects...

Maar dan moet het wel een compleet verhaal zijn, met foto's uiteraard..

Vind het een mooi project !

Geplaatst: 19 jul 2006, 16:25
door Liquid
Kijk hier heb ik iets aan. Heel erg bedankt Remco (RIP). DAt scheelt dat je niet veel hoeft aan te passen zoals met de KL-ZE. Nu heb ik alleen nog twee vragen: Wat houdt dat bijv. JDM in bij JDM 2.0 V6, en wat betekent dit KF-01/05 cams, KL-3X cams komen ook voor is dit gewoon de benaming van de poorten?

Alvast heel erg bedankt nu wordt de keuze nog veel aantrekkelijker.
Gr. Jim

Geplaatst: 19 jul 2006, 16:54
door mx almere
JDM = Japanese Domestic Market oftewel zoals dingen geleverd zijn in Japan. De motoren zijn bijvoorbeeld anders (compressie/power/uitstoot etc.)

vraag 2

Geplaatst: 19 jul 2006, 18:14
door RIP
Nee dat zijn code`s van de nokkenassen!

Hieraan herken je meestal wat voor `n blok `t zou kunnen zijn.

KF nokkenassen schijnen de aggressiefste te zijn!

KF-01 cams in de KL-ZE,wordt al mee getest in de USA

KL-ZE cams in de KF zijn ook al gesignaleerd,
of dit origineel is de vraag,men beweerd van wel!

Ben zelf nieuwsgierig wat er voor nokkenassen in de "Euro KF"
(323F GT & de Xedos-serie) zitten?!

Gr.
Remco

Geplaatst: 20 jul 2006, 14:17
door Liquid
Als de KF nokkenassen de agressiefste zijn waarom zitten die dan niet in de KL series??
En waaraan kun je dat zien aan de nokkenassen welke het zijn staat dit type op de nokkenas geschreven ofzo?

Geplaatst: 20 jul 2006, 19:18
door WhiteFinish
In de klze zitten ook die agressievere nokkenassen.

Je kan het zien door je kleppendeksel te demonteren, om de nokkenassen staan deze letters en cijfers gegraveerd.

Geplaatst: 20 jul 2006, 19:22
door MarcX3
Dus t past ook in een K8?

Hoeveel vermogen zou t opleveren als je een K8 zou voorzien met deze scherpe nokkenassen?

Geplaatst: 20 jul 2006, 19:24
door WhiteFinish
Ik denk dat je de ecu ook wel iets zou moeten aanpassen.

Met die nokkenassen zou je in principe pk winst kunnen behalen. Maar zo heel erg gespecialiseerd ben ik nu ook weer niet

Geplaatst: 21 jul 2006, 01:47
door mx almere
Het zal niet echt de moeite zijn ergens tussen 1 en 3 pk op zijn best.