en toen stond me mx stil...

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

Dub schreef:dus... vandaag nieuwe ontsteking der op gezet, en nix :shock: :shock: :shock: ... nog steeds precies hetzelfde :? ...
Dus nu kan het eigelijk alleen nog maar aan de bougie kabels liggen of de bougies zelf (denk ik).

Iemand een idee??


Zou kunnen je bougies & kabels maar onwaarschijnlijk. Dan puft ie nog of iets zeg maar. Probeer m uit te lezen met de knippercode techniek. Als t goed is haal je daar t nodige informatie uit. K neem aan dat de rotor en verdeler ook is vervangen.

Weet je niet hoe de knipper code werkt kan ik j t wel ff mailen.

succes, ik weet wat t is dit verhaal
Gebruikersavatar
Dub
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 apr 2005, 11:47
Locatie: Surhuisterveen

Bericht door Dub »

het is niet dat ie nix doet, hij probeerd nl. wel aan te slaan, en hij krijgt ook wel vonk bij de bobine, alleen niet aan het einde van de bougie kabel...
It's time to ignition some straight automobil pimp.
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

probeer met een koperdraadje ipv bougie kabel of de vonk cker 2 á 3cm overslag haald. want dan weet je cker dat ie genoeg krijg vanaf de ontsteking. Want t zijn in principe wel weerstand kabels. zo niet moet je verder zoeken. als ie dat wel doet vervang ze met een set nieuwe kabels. en als je t dan helemaal goed wil doen uiteraard de bougies gelijk mee, kijk ook ff of ze redelijk goeg ogen.

suc6
Gebruikersavatar
Dub
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 apr 2005, 11:47
Locatie: Surhuisterveen

Bericht door Dub »

oke thx ;) .
je mag me btw alsnog wel ff mailen over die knippercode techniek, als dat andere niet werkt, kan ik dat gelijk ff proberen. (wdiertens@hotmail.com)

iig bedankt :bier:
It's time to ignition some straight automobil pimp.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

M'n ontsteking is een paar maand geleden doorgeslagen, toen ff één van de sloop afgehaald, die erop gezet met als resultaat dat hij het weer goed deed, maar later is hij me weer doorgeslagen.
Ik heb alles nagekeken, en kwam erachter dat het aan de 3 maand oude bougiekabels lag. De kabels mogen niet meer weerstand bieden dan 16 kilo ohm per meter, de langste kabel, die is nog geen meter had bij mij een waarde van 22 kilo ohm!! Heb weer een andere ontsteking opgezet met nieuwe kabels toen, en is tot nu toe nog perfect.
Deze tekst mag misschien wel geen oplossing voor jou zijn, maar wil toch ff aan iedereen melden:

Check elke halfjaar je bougiekabel, dus gewoon ff met de multimeter doormeten, zodat je er optijd bij kan zijn, want een set kabels is goedkoper dan een ontsteking!!! Dus maximale waarde: 16 kOhm per meter!!!
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

dus als je de kabels niet op juiste plek heb..
kan de onsteking ook stuk gaan of begrijp ik het verkeerd?
dus langere op plek van kortere.
of gaat het echt over lengte en kwaliteit vd kabels?
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Als je de kabels op een verkeerde plek hebt, zal je motor niet of beroerd lopen, daar gaat je ontsteking niet stuk van. Het maakt niet uit welke kabel slecht is, dus als bv de korste kabel een breuk heeft of hij is slecht van kwaliteit, dus meer dan 16K Ohm/m dan kan de module doorslaan, net zoals kortsluiting, de onsteking kan zijn stroom niet kwijt, dus hij slaat door. Als je gas geeft richting de 7000 toeren, dan komt er zoveel stroom vrij van de bonine, en als dat door een slechte kabel gaat?!?!?!?!
Een Hei-mod is wel een leuke oplossing, maar als je gewoon goede bougiekabels gebruikt, en ze 1 a 2 keer per jaar ze ff doormeet, dan kan er weinig gebeuren.
Gebruikersavatar
Dub
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 apr 2005, 11:47
Locatie: Surhuisterveen

Bericht door Dub »

is idd wel erg nuttige info, ga ik wel ff on de gaten houden, me mx rijdt eindelijk weer sinds eergisteren, en heb geen zin om weer stil te staan...
It's time to ignition some straight automobil pimp.
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

PascalMX3 schreef:Als je de kabels op een verkeerde plek hebt, zal je motor niet of beroerd lopen, daar gaat je ontsteking niet stuk van. Het maakt niet uit welke kabel slecht is, dus als bv de korste kabel een breuk heeft of hij is slecht van kwaliteit, dus meer dan 16K Ohm/m dan kan de module doorslaan, net zoals kortsluiting, de onsteking kan zijn stroom niet kwijt, dus hij slaat door. Als je gas geeft richting de 7000 toeren, dan komt er zoveel stroom vrij van de bonine, en als dat door een slechte kabel gaat?!?!?!?!
Een Hei-mod is wel een leuke oplossing, maar als je gewoon goede bougiekabels gebruikt, en ze 1 a 2 keer per jaar ze ff doormeet, dan kan er weinig gebeuren.


maar de lengte maak dat niks uit?

ik heb kabels eraf gehad en paar andere opgezet, nu kan het zijn dat er paar langere opzitten.vandaar mijn vraag.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

Dub schreef:is idd wel erg nuttige info, ga ik wel ff on de gaten houden, me mx rijdt eindelijk weer sinds eergisteren, en heb geen zin om weer stil te staan...


wat heb je nu allemaal vervangen?

rotor en verdelerkap en/of ook bougies en bougiekabels?

waar lag het nou aan.

(mijne loopt goed, vraag het me alleen ff af)
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Plaats reactie